למי שטרם הספיק לעכל את העובדה שפולקסווגן יורה לכל הכיוונים, כדאי שיחכה לסוף 2005. כי אחרי שפולקסווגן הציבה מתחרה ראויה בקטגורית מכוניות הפאר, הפייטון, ואחרי שהציגה SUV מהודר ומתוקשר, הטוארג, פולקסווגן רוצה גם רודסטר. כך מדווח אוטו אקספרס הבריטי. כפי שאנחנו מכירים את פולקסווגן היא תרצה להתבסס בפסגה – אם כי במקרה זה, ^פסגה^ הוא מונח הנתון לפרשנות – ולשם כך תשתמש בכל הארטילריה הכבדה שברשותה וזה אומר טכנולוגיה, והרבה. אבל בהחלט לא כמו שאנחנו רגילים מצד פולקסווגן. הרודסטר העתידית תהיה מכונית מינמליסטית, שתנסה להשיג את יעדה – דהיינו ביצועים ופאן – באמצעות הסיסמה ^פחות=יותר^. היא תהיה קטנה וקלת-משקל במיוחד: היעד הוא משקל-נוצה של 800 ק^ג, בסיוע שילדת אלומיניום, מרכב פלסטי, והמנעות כמעט טוטאלית מפיצ'יפקעס מיותרים. כדי להשיג משקל כזה יושארו על מדף החלפים כריות האויר, החלונות החשמלים, ה-ABS וה-ESP. ואם כל זה נשמע לכם מוכר, הרי שהלוטוס אליז היא הסיבה. בנוסף למשקל, מושם דגש על תכנון אוירודינמי מתקדם, בהסתמך על מכונית ה-^1 ליטר^ (ל-100 ק^מ) שהוצגה בשנה שעברה. השילוב אמור לאפשר ביצועים נאים בהחלט, זאת למרות שמדובר במנועים צנועים: המנוע החזק ביותר בהיצע יהיה 2.0 ל' FSI (הזרקה ישירה) מבית אודי, עם 150 כ^ס, אבל גם זה יספיק ל-5 שניות מ-0 ל-100 ולמהירות מירבית של מעל 220 קמ^ש. פרט למנוע זה תוצע גם גרסת 1.6 ל' FSI עם 120 כ^ס. המנועים ימוקמו במרכז וישודכו לגיר ידני 6 מהירויות או, כאופציה, גיר ה-DSG שהוצג השנה בגרסא החזקה של ה-TT. אבל זה לא הכל. פולקסווגן תציג גם גרסה חסכונית במיוחד שתצויד במנוע דיזל – ולא סתם דיזל אלא דיזל זעיר חדש, תלת-צילינדרי בנפח 1.2 ל'! עם כל הכבוד למנועי הדיזל דור-חדש, השילוב של רודסטר ודיזל נשמע כמו חילול הקודש. אבל את פולקסווגן זה לא ממש מטריד. מנוע כזה כבר קיים אצל פולקסווגן, תחת מכסי המנוע של הפולקסווגן פולו והאודי A2 בגרסאותיהן הסופר-חסכוניות, וכאן מן הסתם מדובר בגרסה מחוזקת ומשופרת. בנוסף תונעל הרודסטר בצמיגים דלי חיכוך לטובת חסכון בדלק (ומוכרחים להודות שזה לא נשמע טוב לגבי אחיזת-הכביש...). אם כל העניין הזה של רודסטר ודיזל נשמע מופרך יש להזכיר שאופל הציגה בתערוכת פריז אשתקד גרסת תצוגה לספידסטר, שצוידה אף היא במנוע דיזל מחוזק ושלל עזרים אוירודינמיים. הספידסטר, אגב, תוכננה על-ידי לוטוס ומבוססת על האליז המוזכרת לעיל... בהתשחב בכך שבכל זאת לא מדובר במידע רשמי, עדיין מוקדם לקבוע אם זו תהיה מגמה חדשה של רודסטרים מונעי דיזל ידידותיים לסביבה. אבל מה שבטוח הוא שהצלחה של הרודסטר הזו תגרום למהנדסים רבים בחברות אחרות לפגוש את שולחנות השירטוט. בכל מקרה אנחנו עם היד על הדופק.