"רכב-קונספט עיצובי חדש זה מראה את הכיוון בו תלך מאזדה למכונית חדשה גלובלית בסגמנט C”. אלו המלים הרשמיות שמלוות את המכונית שבתצלום, העונה לכינוי ‘MX ספורטיף‘. אבל ברור שמה שאנו רואים כאן היא, למעשה, המאדה 3 החדשה, מחליפת הלאנטיס. אין זה סוד הרי שמאזדה מתעתדת להציג את ה-3 השנה, וגיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס, הצהיר במפורש שהוא מנסה להביאה ארצה כבר בקיץ. גם מבחינת עיצובית אין ה-MX ספורטיף רכב עתידני ובלתי-מעשי אלא האצ‘בק פרקטי, הנראה מוכן לגמרי לייצור וללא פיצ‘יפקעס וצעצועים המלווים בדרך כלל מכוניות-תצוגה. חרטום המכונית, במיוחד, מציג מאפיניים עיצוביים המוכרים היטב מהמאזדה 6.
מאזדה מסבירה שהמכונית החדשה תציג ארבעה מאפיינים עיקריים: עיצוב מובחן ובולט עם פרופורציות שריריות ומראה ‘דינמי ואתלטי‘; רמה גבוהה ביותר של ייצור ואיכות; תכונות דינמיות מאוזנות שיספקו הנאה מנהיגה ברמה שתוביל את הסגמנט; ומרחב-פנים אופטימלי עם דגש על פונקציונליות גבוהה.
ה-3 (סליחה, MX ספורטיף) מוצגת בשלב זה כהאצ‘בק 5 דלתות בלבד. רכב התצוגה מצוייד במנוע 2 ל‘ מתקדם מסדרת MZR בו, בין היתר, נהפכו כיווני היניקה והפליטה (דהיינו, צינורות הפליטה מופנים לאחור ביציאה מהמנוע), ויש גם סעפת יניקה משתנה (VIS) ועוד פטנטים. זהו מנוע חסכוני ו‘נקי‘ במיוחד העומד בתקני יורו 4 באירופה, "זיהום אפס חלקי" (Partial Zero Emissions Vehicle) בארה"ב, ו-Ultra Low Emissions Vehicle ביפן. ברכב התצוגה מותקנת תיבה ידנית 5 הילוכים, ויש גם בקרת יציבות דינמית (DSC).