כל דאקאר והרע-לי שלו. בעבר היו אלו לוחמי-מחתרת ושודדים למיניהם שפשטו על מתחרי הפשיטה-מדברית המפורסמת מכולן – והפעם היה זה מוקש שהתפוצץ, תרתי משמע, תחת הגלגלים. היתה זו עוד חוליה בשרשרת האירועים הקשים שהחלה בפציעתו הקשה של שינוזוקה ביום ו‘, המשיכה במותו הטראגי של אחד מנווטי הראלי בשבת, והפעם – למרבה המזל – הסתיים האירוע ללא נפגעים בנפש. משאית סיוע של קבוצת ק.ט.מ עלתה על מוקש באזור בשליטת מצרים, מיד אחרי חציית הגבול מלוב, בדרך אל הביוואק בסיווה שם תוכנן הראלי לנוח יום אחד. כתוצאה מהאירוע, שהסתיים ללא נפגעים כאמור, נחסם האזור לתנועה וכל משתתפי הראלי שנמצאו מאחורי מיקום המשאית הצטוו להשאר במקומם. נכון לעכשיו עדיין לא ברור הסטטוס של אלו שנותרו בשטח ולא הצליחו להגיע לחניון. למזלם, ולמזלם של מארגני הראלי, יום המנוחה מאפשר להתארגן ולהערך מבלי לשבש את המשך קיום הראלי יתר על המידה – אם כי חלק מהמתחרים שבנו על סיוע, טיפול ותיקונים לרכביהם עשויים למצוא עצמם ללא צוותי הסיוע שלהם דווקא ביום זה.
יוטה קליינשמידט היא אולי המרוויחה העיקרית מיום-המנוחה. אתמול, אחרי טיפוס עקבי ומרשים של הגברת הראשונה של הדאקאר שהביא אותה עד למקום הרביעי בדירוג הכולל, נעצר המירוץ לצמרת של קליינשמידט. תקלה במנוע הדיזל של הפולקסווגן טארק עצרה אותה קצת אחרי אמצע הקטע ה"מיוחד" היומי, באורך למעלה מ-400 ק"מ. בסופו של דבר הצליחה קליינשמידט לצלוע עד לסיום הקטע היומי, אליו הגיעה באיחור של למעלה מ-4 שעות – אבל היא בין אלו שנתקעו בשטח ולא הצליחו להגיע לביוואק. למזלה, כל משאיות הסיוע של פולקסווגן נותרו מאחור גם הן, כך שיש את כל התנאים לתיקון התקלה. כך או כך, קליינשמידט ירדה כתוצאה מהבעיות מהמקום הרביעי ל-11 בדירוג הכללי. שותפה לקבוצה, סטפן הנרארד, ממשיך לשמור על עקביות ומדורג תשיעי. אבל הבאגי המהיר ביותר בינתיים הוא זה של קבוצת שלסר, יריבה המושבע של קליינשמידט, אם כי לא עם שלסר עצמו (אשר פרש, כזכור) מאחורי ההגה אלא חוזה-מריה סרוויה, אשר מדורג שמיני.
בקטע אתמול ניצח שוב פטרהנסל, שרשם בכך נצחון חמישי מתוך עשרת ה"סטייג‘ים" התחרותיים שנערכו עד עתה (למסואוקה 4 נצחונות, והנצחון הבודד שאינו של מיצובישי רשום לזכות ארי ואטאנן). דקה-וחצי אחריו סיים לוק אלפאנד שממשיך להרשים עם הב.מ.וו X5 דיזל, לפני מסואוקה (פאג‘רו אבולושן), דה-מוויוס (X5), וארי ואטאנן (ניסאן). הפערים בין המובילים היו קטנים אך בדירוג המצטבר נהנים צמד הפאג‘רו-אבולושן של פטרהנסל ומסואוקה משליטה מוחלטת – ביניהם מפריד פער של כרבע שעה, כאשר עד המקום השלישי של דה-מוויוס הפער הוא מעל שעה-וחצי.