רק אתמול היה ארי ואטאנן בצרות צרורות. אלוף העולם בראלי ומנצח הדאקאר 4 פעמים בעבר, בקאמבק אחרי פרישה של מספר שנים, סבל מבעיות במנוע וסיים את הראלי כ-4 שעות אחרי המובילים. כתוצאה מכך התחיל ואטאנן את הראלי אי-שם בתחתית הרשימה, ובמשך פרק זמן ארוך נדמה היה שפונטניי היה זה שניצח, ורשם עוד נצחון לקבוצת מיצובישי. אבל ואטאנן לא התרגש מכך שהיה עליו לנהוג – ולעקוף – דרך האבק של עשרות אלו שזינקו לפניו, ובסיום היום הארוך (קטע מיוחד של 567 ק"מ) קבע זמן מהיר בשניות ספורות משל פונטניי. למרות העיכוב של היום הקודם שמנע ממנו סיכוי מעשי לנצח, ואטאנן נהג כספורטאי אמיתי, לא הרים ידיים – והוא מדורג במקום ה-12!
ספק אם היה בנצחונו של ואטאנן כדי להחזיר צבע לקבוצת ניסאן למודת הסבל. גם הבשורות על השיפור במצבו של נהג הקבוצה שינוזוקה, שיצא מכלל סכנה, לא הספיקו מן הסתם לעזור יותר מדי למצב הרוח של אנשי ניסאן, שראו בעיניים כלות איך התקווה האחרונה המעשית שעוד נותרה, ג‘ינייל דה-ויליירס, מאבד למעלה משעה למובילי מיצובישי הכל-יכולים. דה-ויליירס ירד מהמקום הרביעי לשמיני בדירוג המצטבר, והמרוויחה העיקרית מכך היתה יוטה קליינשמידט שעלתה עוד מקום בדירוג – והיא כבר רביעית.
היתה זו הפעם הראשונה מאז הפרולוג – למעשה, הפעם הראשונה בדאקאר 2003, בקטע רשמי המחושב בתוצאות – שרכב פרט למיצובישי (ובעצם, פרט לפאג‘רו-אבולושן) מנצח. היתה זו גם הפעם הראשונה שפאג‘רו ‘רגיל‘ מקדים את שני האבולושנים המדהימים של פטרהנסל ומסואוקה. אבל הלכה למעשה לא היתה לכך כל משמעות: ואטאנן, המנצח, ממילא לא בתמונת המאבק על הנצחון, ופונטניי סיים רק דקה לפני פטרהנסל. התוצאות היותר משמעותיות הן שפטרהנסל סיים כעשר דקות לפני מסואוקה (שמיני בלבד היום), כך שהפער ביניהם בראש הדירוג גדל לכ-17 דקות. היתרון על כל היתר עומד על למעלה משעה.
רביעי היום סיים דה-מוויוס העקבי להפליא, בב.מ.וו X5 דיזל (שתוצאותיו כבר מפסיקות להפתיע), לפני סרוויה בבאגי הנותר לפליטה של קבוצת שלסר.
דירוג מצטבר – ראה "תוצאות ספורט", מימין.
מחר מצפה למתחרי הדאקאר עוד יום מפרך, עם "ספיישל" של מעל 500 ק"מ.