בתחילת השבוע סיפרנו לכם על מרצדס GLK, שנחשפה לראשונה בסרטון קצר שהודלף לאינטרנט. זמן קצר לאחר מכן דלפה תמונה בודדת של הרכב לרשת וכעת מגיעה החשיפה הרשמית. ראשית מסבירה מרצדס את הבחירה בשילוש האותיות GLK: האות G, כמו בכל דגמי השטח של החברה, מסמנת את יכולת השטח; האות L – Luxury, פאר, ואילו האות K, קומפקטיות (בגרמנית – Kompaktheit). כלומר רכב שטח קומפקטי מפואר. אלא ששמו המלא של הרכב (כרגע לפחות) הוא Vision GLK Freeside, והוא עדיין מוגדר כרכב קונספט (יוצג בתערוכת דטרויט הקרובה) ש"יראה את העתיד לבוא". מבולבלים? גם אנחנו. אבל כנראה ש"העתיד" הולך להיראות מאוד דומה לדגם שיוצג בדטרויט אשר נראה מוכן ליצור (שיחל, יש לשער, במהלך השנה הקרובה). אורכו של ה-GLK עומד על 452 ס"מ (קצר ב-5 ס"מ מב.מ.וו X3, שאר המידות לא פורסמו) והוא יוצג בתערוכה עם מנוע דיזל-בלוטק בנפח 2.2 ל', המספק 170 כ"ס ומבטיח זיהום אוויר נמוך במיוחד (הרכב עומד בדרישות הזיהום של תקן יורו 6, שיכנס לתוקף רק בשנת 2015). המנוע משודך לתיבת ה-7G-TRONIC המוכרת של מרצדס המעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים על ידי מערכת ה-4MATIC (המוכרת אף היא), עם חלוקת כוח של 45% לפנים ו-55% לאחור. מערכת ההנעה הכפולה מבוססת על מצמד רב דיסקי חדש בדיפרנציאל המרכזי, שמציע נעילה חלקית כאשר מזוהה מצע שטח חלקלק, על מנת לשפר את יכולת המשיכה. כמו כן מציע ה-GLK בלחיצת כפתור מצב "שטח" אשר מרכך את תגובת המצערת, משנה את נקודות העברת ההילוכים בתיבה האוטומטית ומעביר את מערכת בקרת היציבות לכיול מיוחד לתוואי התובעני (או הטובעני). כדי לתאם בין הדרישות המנוגדות של נהיגה דינמית על הכביש ונוחות נסיעה גבוהה בעיר ובשטח, מרצדס ציידה את ה-GLK בבולמי זעזועים אקטיביים, המתקשחים כאשר עולה המהירות והעומס עליהם מתגבר. לזה מצטרף תגבור הגה תלוי-מהירות, המשנה את ההתנגדות בהתאם למהירות הרכב. למערכות אלו מצטרפות המערכות המוכרות והמשוכללות של מרצדס כדוגמת ה-PRE-SAFE, מערכת תאורה אקטיבית מתוחכמת, מערכת בקרת אקלים בעלת שלושה אזורי אקלים שונים, מערכת בידור מתקדמת ועוד.