חשבנו שכבר ראינו את כל התכסיסים וה^טריקים^ האפשריים בחשיפת מכונית חדשה בשלבים, מתמונות חלקיות ומעורפלות ועד תמונות ^כאילו^ מודלפות. אבל מסתבר שטעינו. אופל מעבירה אותנו בסדנת ^טפטוף^ חדשה. ^בתערוכת פרנקפורט הקרובה, נציג אסטרה חדשה^. כך נכתב בהודעה לעיתונות שאופל פרסמה היום (יום ב'). הצהרה מעט תמוהה שכן תערוכת פרנקפורט תיערך רק בעוד כשנה (ספטמבר 2009) ובדרך נמצא תערוכות לא פחות חשובות משתי צידי האוקיינוס, ז'נבה ודטרויט למשל. אז מה פשר ההודעה של אופל? סגירת חשבון עם המתחרות, שבראשוןרנו מגאן ופולקסווגן גולף. * אסטרה ה-10 מיליון יוצרה השנה כבר בתערוכת פריז הקרובה (בחודש הבא) תוצג המגאן החדשה וכנראה גם הדור השישי של הגולף. דגמי הלחם והחמאה של זוג יצרניות הרכב. אופל, שגרסתה החדשה לאסטרה תוצג רק שנה מאוחר יותר, כנראה שהרגישה מעט מחוץ למשחק ומכאן החלטתה לנקיטת עמדת תקיפה. האם ניתן לראות בכך ניסיון של אופל לבלום את זליגת הלקוחות למתחרות המתחדשות? בהחלט. האם אופל מספקת פיתיון מספק? תחליטו אתם. הדור השלישי של האסטרה יתהדר בפלטפורמה חדשה ויציע עיצוב יוקרתי, עם דימיון לאינסינייה הגדולה – מחליפת הווקטרה (שהוצגה לא מכבר, ובתערוכת פריז הקרובה תציג רשמית את גרסת הסטיישן). בנוסף האסטרה החדשה תוצע עם מנועים חדשים מודרניים וחסכוניים יותר ועם רשימת אבזור ארוכה הכוללת מערכת התראה לסטייה מנתיב, אלומות אור מתכוונות בהתאם לתנאי הדרך ומערכת שמציגה בלוח המחוונים שלטי אזהרה (מהירות, עקומות בדרך, מפגש מסילת ברזל וכו'). אופל אסטרה כמו גם הקורסה הקטנה ממנה, הן להיטי מכירות באירופה, מהנוף הישראלי לעומת זאת, הן כמעט ונעלמו. במקרה של האסטרה, תג מחיר שהוציא את כלי הרכב מהמרוץ אחר צרכני הליסינג, העדר גרסת 1.6 ליטר אוטומטית, כמו גם חסרונה של גרסת סדאן (שקיימת בהיצע היצרנית בחלק משווקי העולם) היוו בין היתר את הזרזים העיקריים לנסיגתה של אופל. עד לאן נסוגה? באו נאמר כי מה שבאופל ישראל מכרו בחודש אחד, יבואנית מאזדה מכרה ביום אחד. בסוכנות אחת. מדגם אחד. אגב הבחירה שלנו במאזדה3 כדוגמה אינה מקרית, מלבד היותה רבת המכר הישראלית, הדור הנוכחי של ה-3 הוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט 2003 לצד הדורות הנוכחיים של האסטרה ושל פולקסווגן גולף. כמו האחרות, גם ה-3 הגיעה לסוף דרכה וכבר בסוף שנה זו תחשוף מאזדה את המשפחתית החדשה, כאשר אלינו היא צפויה להגיע עוד לפני תום שנה זו.