לרגל חגיגות היובל לסובארו העולמית, 'יפנאוטו' היבואנית, משיקה בישראל גרסת B3 ייחודית לשוק המקומי. הגרסה החדשה עונה לשם 'R' ונבדלת משאר אחיותיה במראה (סבכה קדמית שונה במעט וחישוקים קלים) ובאבזור שיותקן בהתקנה מקומית: חלון גג חשמלי ומערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע וערכת ניווט. המחיר לא השתנה ונותר בגבולות קבוצה 2 לשווי השימוש, קרי: 111,000 שקלים. 'פוג'י', בעלת הבית של סובארו אמנם קיימת מתחילת המאה שעברה, וחברת הרכב היפנית הוקמה לפני 54 שנים, אבל רק ב-1958 החלה סובארו בייצור המוני של כלי רכב. והנה לפניכם הסיבה למסיבה שבעקבותיה הוצגה ה-B3 המהודרת. מעט היסטוריה רבותיי חברת פוג'י, הוקמה ב-1917 והתמחתה בייצור חלקי מטוסים. בשנים שלאחר מכן התעצמה החברה, בין היתר הודות למלחמת העולם השנייה שעזרה לפוג'י ^לפרוח^ כאחת מספקיות המטוסים העיקריות ליפן. לאחר המלחמה פוצלה חברת פוג'י לחברות בנות, 12 במספר, אולם חלקם שבו והתאחדו בתחילת שנות ה-50 ואלה ייצרו את 'פוג'י תעשיות כבדות' כפי שאנחנו מכירים כיום. חברת סובארו עצמה הוקמה ביולי 1953 כאשר המכונית הראשונה של החברה, 'סובארו 1500', הוצגה שנה לאחר מכן. זו התהדרה בפלטפורמה מיצור עצמאי, אך במכלולים של חברות אחרות כמו מנוע שנלקח מפיז'ו 202. רק 20 יחידות יוצרו כאשר שש מתוכם ניתנו לחברת מוניות יפנית לצורך בדיקה. '360' הייתה המכונית הראשונה של סובארו ביצור המוני (1958), ושונה מהותית מה-'1500' במראה ובמידות: סדאן לעומת האצ'בק, 299 ס^מ אורך לעומת 424 ס^מ (בהתאמה). זו יוצרה עד 1971 והוחלפה ע^י ה'רקס' שבמרוצת השנים הגיעה גם למחוזותינו. יותר מ-375,000 כלי רכב מתוצרת סובארו נמכרו בישראל במהלך כל שנות פעילות החברה בארץ הקודש (מ-1970) אבל בינתיים, המכוניות הקטנות של המותג היפני נעדרות מהשוק המקומי. מדי פעם מאותתים קברניטי 'יפנאוטו' כי ברצונם לחזור ולייבא מחדש את דגמי סובארו העירוניים, האם זו תהיה דייהטסו 'סיריון' עם סמל סובארו וכיתוב 'ג'אסטי' (כפי שהוצגה בתערוכת פרנקפורט 2007) או גרסת הייצור של 'G4e' קונספט מתערוכת טוקיו 2007? ימים יגידו.