הרומן בין חטיבת המכוניות של קבוצת מקלארן לבין דיימלר, יצרנית מרצדס-בנץ, עומד להסתיים. פרוייקט ה-SLR, שעמד במוקד שיתוף הפעולה בין שתי החברות, מתקרב לקיצו ומכאן ואילך יפרדו הדרכים. יש להסביר כי שיתוף הפעולה בתחום ייצור המכוניות הוא רק אחד מתחומי הקשר בין מרצדס למקלארן. קבוצת מקלארן (Mclaren Group) היא מיני-קונצרן שבבעלותו נמצאת קבוצת המירוצים בפורמולה 1, חטיבת המכוניות (Mclaren Automotive), מקלארן אלקטרוניקה העוסקת ברכיבים למכוניות מירוץ, חברת ניהול של מסלול בבריטניה, מקלארן טכנולוגיות יישומיות ועוד. דיימלר היא בעלת נתח הבעלות הגדול ביותר בקבוצה, 40%, ומצב זה לא מיועד להשתנות; גם קבוצת הפורמולה 1 המצליחה לא תושפע. שיתוף הפעולה בין מקלארן לבין חטיבת מכוניות מרצדס של דיימלר-קרייזלר (דאז) החל ב-1999, כאשר נחתם הסכם לפיו מקלארן תפתח ותייצר עבור מרצדס את מכונית-העל SLR-מקלארן האקזוטית. ה-SLR יצאה לשוק באמצע 2003 ויוצרה במספר גרסאות, אך אינה נחשבת להצלחה מסחררת וקצב המכירות לא ענה על התכנון המקורי של 400-500 יחידות בשנה. לא מכבר דיווחנו על הפסקת הייצור הקרובה של ה-SLR; את מקום האקזוטיקה בהיצע של מרצדס יתפסו ה-SL65 Black Series וה-SLC, שגם עליהן סיפרנו לכם לאחרונה. חטיבת המכוניות של מקלארן תפנה מצידה גם היא לפרוייקטים עצמאיים, בראשם ה-P11, יורשת ה-F1 המיתולוגית. לפי דיווחים לא-רשמיים ה-P11 אמורה להתמודד מול מתחרות הארד-קור כמו פרארי F430 סקודריה ופורשה 911 GT2, דהיינו לא בשפיץ של אקזוטיקת-העל כמו קודמתה המהוללת. אותם דיווחים מדברים על קופה שתעשה שימוש מנוע ה-V8 האטמוספירי של AMG המשמש כיום את רוב גרסאות AMG של מרצדס, בגרסה מחוזקת מעט – וכמובן שהמכונית תהיה קטנה ובעיקר קלה, בהתאם למיטב המסורת של מקלארן. תאריך היעד להשקה הוא תחילת 2010, כאשר גרסת ספיידר פתוחה תגיע שנה מאוחר יותר – אולי יחד עם גרסה קיצונית יותר של המכונית, חזקה וקלה יותר, שתכונה P12. יהיה מענין.