בעוד פחות מחודש, ב-6 בינואר, תפתח תערוכת המכוניות הצפון אמריקנית הבין-לאומית, NAIAS בקיצור בפי האמריקנים ופשוט תערוכת דטרויט עבורנו. תערוכה זו אמנם איננה בעלת חשיבות גלובלית כמו תערוכות אירופה היוקרתיות – אבל מציגה, באופן מסורתי, שפע אדיר של מכוניות תצוגה ודגמים חדשים. בשלושת-השבועות ומשהו שנותרו עד התערוכה אנו צפויים לקבל זרם של הודעות-לעיתונות אודות הדגמים החדשים שיוצגו בה, רובן ככולן מצד היצרנים האמריקניים או הנציגויות האמריקניות של מותגי יפן.

יריות-הפתיחה שייכות לניסאן והונדה.
עוד בשבוע שעבר פרסמנו כאן את תמונתה של הניסאן מקסימה החדשה. עכשיו הודיעה ניסאן כי בדטרויט תוצג הגרסה הסדרתית של ה-FX45, רכב הפנאי-הרך של מותג היוקרה אינפיניטי. גרסת הקונספט של ה-FX – רכב מהמין המכונה Crossover, שלצורך הענין אפשר לכנותו גם סטיישן-מוגבה-סגנון-חיים-הנעה-כפולה – הוצגה לראשונה בדטרויט 2001. שנה לאחר מכן תוכנן הקונספט מחדש והוצג שוב בדטרויט תחת אותו שם, בתצורה הקרובה לגרסה הסדרתית – שתוצג כאמור בתערוכה הקרובה. המכונית תצא לשוק במהלך 2003 כדגם 2004. בהנחה שהמידות לא ישתנו לעומת דגם התצוגה, בסיס הגלגלים הוא 2.85 מ‘. המכונית תצויד במנוע V8 בנפח 4.5 ל‘ המשמש דגמי אינפינטי אחרים, ככל הנראה עם למעלה מ-300 כ"ס ותיבה אוטומטית 5 הילוכים עם תפעול ידני. פרטים מלאים ישוחררו עם פתיחת התערוכה אך ניתן לשער שהגרסה הסדרתית תוותר על חישוקי ה-"21 של דגם התצוגה, וככל הנראה יהיו בה יותר מ-4 מושבים בהם הסתפקה ה-FX45 מדטרויט 2002.

מכונית תצוגה שתערוך את הופעת הבכורה העולמית שלה ב-NAIAS היא ה"סטודיו E" של הונדה, המבוססת על ה"אלמנט" – גם היא רכב-פנאי רך (שנעז להזכיר שוב את הביטוי הלעוס "סגנון-חיים"?), ומכונית שבעצמה היתה דגם-תצוגה עד לא מכבר. ה‘אלמנט‘ הקופסתי הפכה כאן למשהו שהתיאור הטוב ביותר שלו הוא "ואן ללהקת רוק" – החלונות האחוריים נסגרו ופנים המכונית זכה לטיפול קיצוני, עם ציוד אודיו-וידאו מתקדם ואפשרות לתפקד כחדר-אירוח, תצוגה והשמעה. סידור המושבים והאבזרים גמיש, כצפוי, והכל מכוון – כך מסבירים לנו בהונדה – לעבר קהל הבליינים הלילי חובב המוזיקה. הסטודיו E יודעת לייצר דציבלים לא רק ממערכת רמקולים רבת עוצמה אלא גם מהמנוע – שעבר טיפול "אגרסיבי" (כך במקור) להגברת תפוקתו, יחד עם הנמכת והקשחת מיתלים. גם זה מה שקהל הבליינים של "סקס והעיר הגדולה" רוצה? הממממ.