כאשר הודיעה פולקסווגן על החתמת נהגת-הראלי המהוללת, מנצחת הדאקאר יוטה קליינשמידט, היה ברור לכל כי המטרה היא לתת גושפנקת-מירוצים, ניחוח אבק והילת מדבריות אפריקה לרכב הפנאי החדש של החברה, הטוארג. ובכן מתברר כי לשלב הזה בדיוק עוד לא הגענו: הגברת קליינשמידט אכן תייצג את פולקסווגן בראלי הקרוב, והיא תנהג בפולקסווגן – אבל לא בטוארג. במקום זאת חשפה פוקלסווגן בתערוכת אסן נשק-דאקאר יעודי אשר ישמש כשלב ביניים, עד שהטוארג התחרותי יהיה מוכן – מן הסתם בשנה הבאה. המכונית בה מדובר מכונה "טארק" (Tarek) ופרט לדמיון המסויים בשם היא רחוקה מאד מהטוארג. מדובר בבאגי בעל הנעה אחורית, עם מנוע טורבו-דיזל בנפח צנוע של 1.9 ל' המפיק 218 כ"ס. לאור הרקע של קליינשמידט, הבחירה בתצורה זו לנשק-מדבריות התקפי איננה מפתיעה: יוטה נהגה יותר מפעם אחת בבאגים הנהדרים של ז'אן-לואי שלסר, וצברה עימם נסיון וידע רב. אלמלא היינו יודעים אחרת, היינו חושדים בגברת שהיא עזבה את הקבוצה עם העתקים של התכניות והשרטוטים הסודיים... בהקשר זה יש להזכיר שהיחסים בין קליינשמידט לשלסר הצטננו קמעא, בלשון המעטה, מאז עיכבה יוטה – אז בקבוצת מיצובישי – את שלסר במשך כמעט יום שלם לפני שנתיים ומנעה ממנו סיכוי לנצחון. סביר להניח שיוטה לא תתנגד להכות את שלסר בנשקו-הוא... הבאגי החדש מתאפיין בממדים גדולים, הנדרשים על מנת לספק יציבות במהירויות ובאופי הנסיעה המתוכנן עבורו. בסיס גלגלים 3.06 מ', מפשק-גלגלים רחב המביא לרוחב של 2.20 מ', ומרווח-גחון נדיב המביא לגובה של 1.80 מ' – ועם זאת המשקל קל, כמתבקש בכלי מסוג זה: 1,180 ק"ג. המנוע פועל דרך תיבה בת 5 הילוכים ומניע צמיגי-שטח יעודיים מאחור בקוטר "35, על חישוקי "15; מלפנים מותקנים צמיגים צרים יותר על חישוקי "16. מיכל דלק בן 250 ליטר אמור לאפשר בקלות את כיסוי המרחקים העצומים שמשתתפי הדאקאר נדרשים להם מדי יום. יוטה קליינשמידט תנהג בצוות על טהרת המין הנשי, יחד עם הנווטת האיטלקיה פבריציה פונס. בנוסף אליהן תציב פולקסווגן עוד שני צוותים פולקסווגן הקימה אתר יעודי לפרוייקט הטוארג-לדאקאר, בשלב זה בגרמנית בלבד - www.touareg-dakar.com.