חברת J.D. Power האמריקנית פרסמה ביום ה' השבוע תוצאות מחקר חדש,Vehicle Dependabilty Index (VDI), הבוחן את אמינותן ארוכת-הטווח של מכוניות בארה"ב. בשונה מסקר האיכות הראשונית (Initial Quality) הבודק מכוניות על פי כמות התקלות בחודשיהן הראשונים על הכביש, הרי שה-VDI בודק את כמות התקלות למכוניות בנות 4 ו-5 שנים. כצפוי, וזו השנה השמינית ברציפות, לקסוס נטלה את המקום הראשון – והובילה סחיפה של הפודיום על-ידי שלושת מותגי היוקרה היפניים: אינפיניטי (של ניסאן) נטלה את המקום השני, ואקיורה (של הונדה) דורגה שלישית. מותגי הונדה וטויוטה היו הבאים בתור. בעלי לקסוס דיווחו על 159 תקלות לכל 100 כלי רכב, הרחק מתחת לממוצע של כל המדגם העומד על 355 תקלות ל-100 כלי רכב. הגידול במספר התקלות של לקסוס במכוניות משנתונים אלו, יחסית למספר התקלות שדווח כחדשות, הוא הקטן ביותר בין כל המותגים. בסך הכל מהוות תוצאות המחקר שיפור של 7% בכמות התקלות המדווחות, לעומת השנה הקודמת. יש לציין כי גם סקרי האיכות הראשונית של ג'.ד. פאוור מראים שיפור שנתי בשיעור דומה. מתוך 15 המותגים המובילים בסקר, שמונה הינם יפניים. את העשיריה הראשונה משלימים פורשה, ביואיק, קדילאק, יגואר וב.מ.וו, כשאחריהם סובארו, ניסאן, מאזדה, לינקולן ומרקיורי. המחקר מציין לרעה את מרצדס, שציונה ירד בקרוב ל-25% - והמותג הדרדר אל מתחת לממוצע הכללי (ג'.ד. פאוואר אינם נוהגים לפרסם תוצאות של מותגים המדורגים מתחת לממוצע). הגורם העיקרי לציון הנמוך הוא ה-M-קלאס, אשר סובל מבעיות ותקלות מאז הושק ב-98'. גם פולקסווגן סבלה ירידה חריפה של קרוב ל-20%, והדרדרה אף היא אל מתחת לקו האמצע.