השקה מקומית לרכב כלשהו אינה טומנת בחובה לרוב סיפור מרעיש. לרוב. לאחר מספר שנים של תרדמה עמוקה, תרדמת כמעט, חברת סאאב מתחילה להפגין סימני חיות והתחדשות. המותג הייחודי משבדיה, שהפך בעשור האחרון לכבשה השחורה, המאובנת והמפסידה של קונצרן ג‘נרל מוטורס, כמעט וסיים את חייו. הדרך לסגירת בלוני החמצן היתה קצרה למדי, אך השבדים קיבלו עוד צ‘אנס, או שניים וכעת הם מציגים את המתמודדת שלהם בקצה האיכותי של קבוצת המשפחתיות הגדולות. קבלו את סאאב 3-9 החדשה.
הדגם החדש לחלוטין מחליף מכונית בשם זהה, ששורשיה נעוצים אי שם בסאאב 900. החלפת הדגם הגיעה בפאריז השנה, לאחר שתי הצהרות כוונות מרשימות בדמות X-9 ו-X3-9. מדובר בשתי מכוניות תצוגה מרהיבות שהעלו את הציפיות מהיצירה החדשה.

ספורט סדאן
ציפיות לחוד, המשפחתית החדשה של סאאב גדלה לכל הכיוונים, היא מציעה עיצוב פנים נאה, היא עשויה ברמה גבוהה, אך מי שציפה למראה חיצוני בנוסח שתי מכוניות התצוגה התאכזב. ה-3-9 נראית כגרסה מוקטנת לאחותה הגדולה, סאאב 5-9 ואינה תולשת לשונות סדרתית. העניין הוא שבתוך הקנקן האנמי מסתתר תוכן רב וברמה גבוהה.
כנהוג בסאאב, המכונית בנויה מסביב לנהג ומשופעת בפריטים המעידים על מחשבה רעננה (לא, איני מדבר רק על מיקום מתג ההתנעה). לוח השעונים והקונסולה עוטפים את הנהג מספקים לו מידע באופן מסודר ויעיל. נוחות התפעול של כל אביזר במכונית גבוהה. פתחי האוורור מופעלים באופן המעורר השתאות בסגנון "איך לא חשבו על זה קודם" ומצב תאורת הלילה בלוח השעונים הוא הברקה אמיתית. הברקה ישנה כבר, אך עדיין ראוי להסיר הכובע בפניה.
הגידול בממדים ניכר במרחב נאות לשני מבוגרים מאחור. מבנה המושב מקשה על דחיקת מבוגר שלישי. הנוסעים מאחור מפונקים בפתחי מיזוג ובמחזיקי כוסות וכו‘. מתפריט הטעימות שהוכן לנו התרשמנו כי נוחות הנסיעה טובה (על הצד הנוקשה) עם צמיגי 15 אינץ‘ ומתקרבת לחוסר נוחות עם צמיגי 17 אינץ‘ של הגרסה הבכירה. ההתנהגות תואמת את ההצהרות לגבי מכונית שבנויה עבור הנהג, גם ההגה והבלמים עומדים במעמסת ההצהרה. שני המנועים (2.0 ל‘, 150 ו-175 כ"ס) מספקים דחף טורבו טיפוסי, כשהמנוע החזק אינו מתקשה לייצר דמעות גיל אצל הבועט בדוושה. תיבת הילוכים אוטומטית בת 5 הילוכים מעבירה את הכוח באופן יעיל ומעודן.

העולם ואנחנו
חברת UMI, המייבאת את מותג סאאב, משקיעה משאבים רבים בהשקה המקומית של המוצר החדש. כאן כבר מתחבר הסיפור המקומי עם הרעש העולמי. באותו אופן שהיצרן השבדי צריך להראות שהוא מתעורר, גם היבואן צריך לעשות קולות וגלים בשוק המקומי, וההתחלה נראית מרשימה.
סאאב 3-9, מכונית שאינה מרשימה באולם התצוגה, אך עושה יותר מזה על הכביש, מוצגת בימים אלה לקהל של לקוחות פוטנציאלים. האחרונים אותרו באמצעות קמפיין רב ערוצי והם הוזמנו לאירוע המרשים שעורכים אנשי סאאב בזכרון יעקב. ההשקה המתגלגלת, כפי שאנשי UMI מכנים אותה, עתידה לעשות הרבה הכשרת לבבות לקליטת העולה החדשה, שתימכר החל מ-200,000 ש"ח. בצירוף להתחייבות לטרייד-אין בעתיד נראה שסאאב לא הולכת להיעלם מהשוק המקומי.