בתוך שלל רכבי התצוגה המדהימים של דטרויט, המודל U של פורד הוא אולי העתידני והקיצוני מכולם. זה מתחיל בתצורה מודולרית להפליא: כאשר בפנים הרכב ניתן להוסיף, להזיז ולשנות את האבזור והעיצוב, חלק ניכר מהפנלים החיצוניים ניתנים לקיפול חשמלי, והדלתות נפתחות ב-90 מעלות; ממשיך במנוע הראשון מסוגו בעולם – מנוע בעירה פנימית (המבוסס על ה-I-4 החדש, כן, ההוא ממאזדה) השורף מימן, בתוספת מגדש-על ומצנן ביניים כשהתוצאה היא כמעט אפס זיהום סביבה וצריכת דלק מזערית; תמסורת היברידית המבוססת על מנוע חשמלי ומצמדים הידראוליים מבוקרי-מחשב; ממשק נהג המבוסס על טכנולוגיית זיהוי-דיבר מתקדמת; מערכות זיהוי קדם-תאונה, פנסים אדפטיביים ועזרי ראיית לילה; ושימוש בחמרים מתקדמים "ירוקים" הניתנים למחזור מלא. הטכנולוגיות, כך פורד, תוכננו לשדרוג שוטף כדי להבטיח מחזור חיים ארוך – מכונית שתוכל להתאים את עצמה לצרכי הזמן והתקדמות הטכנולוגיה.
אנשי פורד מסבירים כי המודל U פותח את המאה השניה בחיי החברה תוך השענות על המסורת של המותג ושאיבת השראה מהמודל T המיתולוגי. "זהו המודל T של המאה ה-21", הם אומרים. "כאשר הנרי פורד בנה את המודל T, היא היתה עממית במחירה, אבל השתמשה בטכנלוגיות היצור המתקדמות ביותר ובחומרים הטובים ביותר. המודל U מתחילה מחזור חדש". בנוסף לכל אלו, המודל U מוגדר גם כ-SUV (נו, בכל זאת אנחנו באמריקה).