המהפכה שעברה על MG-רובר לא מפסיקה להדהים. הפעם מסירה MG את הכפפות, ומודיעה לאליטת מכוניות הספורט שיש שחקן חדש בזירה. מתברר שפרוייקט ה-X80 לא ממש בוטל, אלא עבר שינויים מפליגים – ואת התוצאה המרשימה יוכלו לראות במו עיניהם מבקרי תערוכת בירמינגהאם, שתפתח לציבור ביום חמישי.
היום חשפה MG את הפרוייקט החדש והיומרני שלה, המיועד כל-כולו לחובבי נהיגה אמיתיים (ועשירים), ואשר בהתאם נושא כולו את שם המותג הקרבי של MG, XPOWER. המכונית עצמה מכונה SV ( למעשה, הוקמה חברת-בת נפרדת לפיתוח ושיווק מכונית-העל החדשה, כאשר בראשה עומד מנהל העיצוב של קבוצת MG-רובר, פיטר סטיבנס – בעל עבר מרשים בלמבורגיני, מקלארן ולוטוס.
המכונית החדשה יצאה מהבסיס של מכונית הקונספט X80 כנקודת מוצא, אך עם שינויים מסיביים. היא תוכננה מראש להגיע למסלול המירוצים, והיא מסוגלת – לדברי MG – לקלוט מנועים בהספקים עד קרוב ל-1,000 כ"ס! דגש רב הושם בתכנון על יעילות אוירודינמית, דבר הניכר בעיצובה החיצוני האגרסיבי; בתהליך הפיתוח נבדקה המכונית במסלול נארדו המעגלי האולטרא-מהיר שבאיטליה, במהירויות מעל 320 קמ"ש, על מנת לוודא את התנהגותה ויציבותה במהירויות שכאלו. מערכת המיתלים תוכננה תוך הסתייעות בסטיב רנדל, האיש מאחורי התאמת מערכת המיתלים של המקלארן F1. מאמצים גדולים נעשו להשגת חסכון במשקל, ולכן כל חלקי המרכב עשויים סיבי פחמן. משקל-היעד של הדגם הבסיסי הוא אכן 1,450 ק"ג בלבד. ה-XPOWER SV הבסיסית מצויידת במנוע V8 מבית פורד, בנפח 4.6 ל‘ והספק של 326 כ"ס; היא מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 5 שניות ומגיעה למהירות מרבית מעל 270 קמ"ש. גרסה קרבית יותר, "קלאבספורט", תקבל מנוע חזק יותר, 410 כ"ס, שמאפשר האצה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות ומהירות מירבית המוגבלת ל-314 קמ"ש. החברה תאפשר ללקוחות "לתפור" את דגמי הקלאבספורט שלהם עם חלקי מירוץ משופרים. בתערוכה, אגב, יוצג דגם קלאבספורט משופר עוד יותר, עם 465 כ"ס. בין היתר מציינת MG כי ניתן יהיה להזמין מנועים קיצוניים עוד יותר, מאושרים מטעם היצרן, כולל אפשרות להזרקת תחמוצת-חנקן "נייטרוס")!
מחירי ה-MG החדשה והקרבית מתחילים באנגליה ב-65,000 ליש"ט.