משרד התחבורה הודיע היום (יום ב‘) על החלפת מעקות הבטיחות מבטון ופלדה בכבישים במעקות סופגי אנרגיה. הודעה ברוכה זו באה שנים רבות לאחר שבמדינות מתוקנות הפכו מעקות "סלחניים" לתקן מחייב. בנוסף למעקות סופגי האנרגיה יוחל בהתקנת מחסומים סופגי אנרגיה ועמודי תמרורים קורסים. צעדים אלה יצמצמו את פהגיעות במצבי איבוד שליטה ברכב ועשויים לחסוך חיי אדם.

המעקות הקיימים היום בכבישים הינם מחסומים פאסיביים, אשר במקרה תאונה רק חוצצים בין נתיבי הכביש. כאשר רכב סוטה מהנתיב הוא מתנגש במעקה הקיים וזה פוגע ברכב באורח קשה ועלול בעצמו לסכן חיים. מעקה הברזל מסוג W, המקובל עד היום בישראל, אף עלול להחמיר את המצב עקב נטייתו להטיח את הרכב בחזרה למסלול הנסיעה, שם הוא עלול לפגוע בכלי רכב אחרים.
מעקות בטיחות סופגי אנרגיה, המיושמים כאמור זמן רב באירופה, קולטים את הרכב הסוטה ממסלולו וקורסים באופן מבוקר. הקריסה המבוקרת סופגת את האנרגיה הקינטית של הרכב ובולמת אותו, מבלי להטיחו בחזרה למסלול הנסיעה ומבלי לפגוע ברכב באופן ניכר.

בנוסף על אימוץ גדרות הבטיחות אושרו לשימוש התקנים חדשים, המיועדים גם הם לשיפור "סלחנות" הכבישים. בולמי זעזועים עשויים מפח גלי יוצבו בקצוות של גדרות הפרדה וגשרים, כדי לבלום כלי רכב המתנגשים בהם. אמצעי נוסף בו יעשה שימוש הוא עמודי תמרורים המתוכננים להישבר במקרה של התנגשות בהם, כדי למנוע נזק לרכב המתנגש.