רכב קונספט מרהיב-עין זה אינו מתהדר במספרים גדולים. האקו-ספידסטר מצוייד במנוע מסילה-משותפת חדש המכונה CTDI, בנפח 1.3 ליטרים בלבד. ההספק של מנוע זה מרשים לכשעצמו, 112 כ"ס, אבל בודאי לא מה שמייצר מכונית-על נחשקת... אלא שהאקו-ספידסטר חמושה גם במרכב קל-משקל במיוחד – 660 ק"ג – העשוי סיבי פחמן, ובתכנון אוירודינמי מתקדם המניב מקדם-גרר (CD) מדהים של 0.20 בלבד. שילוב המשקל הנמוך והיעילות האוירודינמית מאפשר, למרות ההספק הצנוע, השגת מהירות מרבית של מעל 250 קמ"ש – וצריכת דלק ממוצעת של 40 ק"מ לליטר!
החדשות הטובות הן שהמנוע מיועד לייצור. מדובר במוצר הראשון פרי שיתוף הפעולה בין פיאט ל-GM לפיתוח מנועים, והוא מיועד להגיע לייצור סדרתי כבר ב-2003. בין המאפיינים: 4 צילינדרים, הזרקת מסילה משותפת כמובן, 4 שסתומים לצילינדר ומגדש טורבו בעל גיאומטריה משתנה.
האקו-ספידסטר מסמל מתקפה רבתי של אופל בתחום מנועי הדיזל: לא פחות מארבעה מנועים חדשים לגמרי מסוג זה אמורים לצאת מבית אופל עד סוף 2003, בהספקים עד 177 כ"ס.