לכתבה על הדור החדש של המאזדה 2 לחץ כאן. שלושה שבועות אחרי השקתה ביפן (תחת השם דמיו), חושפת מאזדה את ה-2 החדשה לשוק האירופי. המכונית תערוך את הצגת-הבכורה לציבור בתערוכת פריז, בעוד חודש. הסופרמיני החדשה תהיה הדגם הראשון של מאזדה אשר ייוצר באירופה – הייצור יתחיל בספרד בתחילת 2003. בעוד הדמיו היפנית יושבת על פלטפורמת הפייסטה החדשה אך תוך שימוש במנועים יפניים, ה-2 עושה שימוש במנועי פורד – ובכך היא הופכת, אולי, ליותר פורד ממאזדה. המונעים המוצעים הם 1.25 ל‘ 75 כ^ס, 1.4 ל‘ 80 כ^ס, ו-1.6 ל‘ 100 כ^ס. אותם מנועים בדיוק למעט הספק שונה למנוע ה-1.25 ל‘, קיימים בפייסטה. עוד מוצע מנוע ה-1.4 ל‘ TDCi טורבו-דיזל המשותף לפורד ולפיז‘ו/סיטרואן, כאן עם 68 כ^ס כמו בפייסטה. שני מנועי ה-1.4 ל‘, בנזין ודיזל, יוצעו עם תיבה מכנית ממוחשבת, Automated Shift Manual או ASM. ה-2 דומה מאד לפייסטה בממד האורך (3.92 מ‘) והרוחב (1.68 מ‘), אך גבוהה משמעותית – 1.54 מ‘ לעומת 1.42 מ‘ בפייסטה. על הנייר, לפחות, נתון זה מבטיח מרחב פנים נדיב, בהתחשב בבסיס הגלגלים המכובד - 2.49 מ‘. גם תא המטען גדול יותר, 330 ליטר לעומת 268. תשומת לב רבה הוקדשה לארגון הפנים – קיפול המושב האחורי מאפשר הובלת 2 אופני-הרים, וגם מושב הנוסע ניתן לקיפול לקבלת משטח הטענה שטוח לגמרי. מערכות העזר כוללות את כל המקובל – ABS, EBD וסיוע לבלימת חירום, וכן בקרת יציבות דינמית DSC. בנוסף לזוג כריו תאויר קדמיות, ניתן לקבל כריות צד ואף וילונות-אויר כאופציה. עיצובה של ה-2 נראה לפי התצלומים רענן, עדכני ו^צעיר^ משמעותית משל הדמיו היוצאת, גם אם לא שובה-עין כמו ה-6 החדשה. לקוחות פוטנציאלים בישראל מתבקשים להתאזר בסבלנות. לדברי יואב חפץ, סמנכ^ל השיווק של דלק מוטורס, ה-2 אמורה להגיע אלינו לקראת יולי 2003 כמודל 2004.