רבות כבר נכתב על ההבדל בין, למשל, סוסים אירופיים לסוסים יפניים. ובכן מתברר כי סוסים קוריאניים הם החלשים ביותר. חברת יונדאי הודיעה אתמול (יום ב‘) כי הצהירה על הספקים שגויים בלא פחות מ-1.3 מיליון מכוניות שמכרה בשוק הצפון-אמריקני, החל מ-1992. השגיאות נבעו, לדברי יונדאי, משינויים שחלו במנועים בין השלב שנבדקו ועד שלב הייצור הסדרתי.

הטעות התגלתה בגלל בדיקה של ממשלת קנדה, אשר הביעה חשד לגבי ההספק האמיתי של דגם האלנטרה. המכונית נמכרת שם עם מנוע 2.0 ל‘ בהספק מוצהר של 140 כ"ס – ואילו ההספק האמיתי, כך התגלה, עומד על 135 כ"ס. בעקבות זאת ערכה יונדאי בדיקה משל עצמה וגילתה טעויות בדגמים נוספים. ההגזמה הגדולה ביותר שהתגלתה היתה לגבי הסונטה, בשיעור של 9.6% - ההספק המוצהר היה 137, לעומת הספק אמיתי של 125 כ"ס.

יש לציין כי פרט לבדיקה הקנדית, לא התקבלה כל תלונה לגבי המכוניות – וכפי שניתן לצפות לגבי השוק האמריקני, יונדאי מיהרה להודיע כי אין כל השלכות בטיחותיות לטעות... כך או כך, 400,000 מבעלי המכוניות ה"מוגזמות" שהטעות עבורן גדולה מ-4% יפוצו, על-ידי הארכה ניכרת של תוקף האחריות או מתן שירותי חילוץ וגרירה חינם לתקופות ארוכות. יש להוסיף ולציין כי שיעור הטעות הממוצע הוא 4.6 כ"ס. בשני דגמים (שזהותם לא נמסרה) התגלה כי ההספק המוצהר היה שגוי כלפי מטה...

"אוטו" פנה ליבואני יונדאי בשאלה האם קיים סיכוי כי גם במכוניות בשוק הישראלי חלו טעויות בהצהרת ההספקים – ברגע שתתקבל התגובה היא תובא כאן.

מעט אחרי הודעת יונדאי נמסרה הודעה מטעם קאיה בארה"ב, כי גם אצלה חלה הגזמה קלה בהצהרת ההספק של דגם ה"אופטימה". גם במקרה זה יפוצו הלקוחות, באורח דומה.