כמה עשרות בעלי אימפרזה טורבו נאספו ביום ו‘ האחרון במגרש ההחלקה באשקלון לשם קבלת הדרכה בנהיגה מתקדמת. הפעילות היתה חלק מתכנית העבודה של מועדון סובארו טורבו ישראל, או STI בראשי תיבות.

חברי המועדון הגיעו למגרש ההחלקה בשעות הבוקר המוקדמות, שם חיכו להם בעלי התפקידים במועדון, אשר הפיקו את האירוע. לאחר הקדמה קצרה חולקו 15 המאושרים, שהגרילו מקום בהדרכה לקבוצות והתחילו לעבוד עם המדריכים.

בעלי האימפרזות, הרגילים להעביר את מאות כוחות הסוס שלהם לאספלט, נאלצו ללמוד איך להתמודד עם מקדם חיכוך נמוך בהרבה, תוך כדי האצה, בלימה ופניה על המשטח החלק. בהמשך ישבו התלמידים בכיתה ולמדו על העברות משקל וחזרו למגרש לתרגילים מסובכים ומעניינים יותר.

מסמר היום היה ללא כל ספק תחרות הג‘ימקאנה, אשר התנהלה על מסלול שחלקו רטוב וחלקו יבש. בג‘ימקנה נאלצו התלמידים להוכיח שלמדו משהו במהלך היום. בסבב הראשון על המסלול הופיעו עדיין נצחונות של האדרנלין על השכל הישר, אך בסבב השני ניתן היה להבחין במיומנות שהשתפרה במהלך היום. לאחר החניכים הגיע תור המדריכים להוכיח את כישוריהם, ואלה בחרו בהדגמה שלילית, והדגימו מה לא צריך לעשות אם רוצים להשיג זמן טוב בג‘ימקנה (כן, באופן מכאיב גם כותב שורות אלה. להגנתי אומר שלא עשיתי את הזמן הגרוע ביותר).

האירוע אורגן היטב, האירוח במגרש ההחלקה היה למופת ובכלל שמחתי מאוד להיות חלק מתרבות מוטורית בהתהוות. נראה שיש למה לצפות בהמשך פעילותו של מועדון סובארו טורבו ישראל, אשר הוכר רשמית כעמותה. בהצלחה.