הנעת כלי רכב בגז אינה רעיון חדש. בעולם הגדול והנאור נפוץ השימוש בגז בישול (ג.פ.מ) לשימוש במנועי בעירה פנימית, עקב מחירו הנמוך, ובעיקר עקב כמות המזהמים הנמוכה הנוצרת מבעירתו. מדינות רבות מעודדות השימוש בגז על ידי הקלות במיסוי, או החזרים כספיים לבעלי מכוניות המונעות בגז.
אצלנו גלגלי המחוקקים נעים בקצב איטי יותר ורעיון השימוש בג.פ.מ נשחק לו בנפתולי הביורוקרטיה במשך תקופה ארוכה. חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו, החליטה להתמודד עם הרעיון בעקשנות במשך השנה האחרונה וכעת היא מציעה אופציה אמיתית, על המדף, להסבת מנוע בנזין סטנדרטי להנעה דו-דלקית, כלומר למנוע הפועל על גז ובנזין לחילופין.
המערכת שמציעים ביפנאוטו משתמשת בבנזין לצורך התנעת המנוע ומייד לאחר מכן המערכת עוברת אוטומטית לשימוש בגז. במידה ולחץ הגז במיכל יורד המעבר לשימוש בבנזין גם הוא אוטומטי. ניתן לעבור בין שני סוגי הדלק גם באופן ידני. מחיר המערכת עומד על 10,000 ש"ח.
לדברי יונתן וולד, מנכ"ל יפנאוטו, לפי חישובים כלכליים שערכו בחברה, מחיר המערכת מכוסה לאחר 45,000 ק"מ, עקב הפרשי המחיר בין גז לבנזין. הכדאיות הכלכלית עומדת לדברי וולד במרכז מאמצי השיווק של יפנאוטו, המכוונת את כלי הרכב מונעי הגז לחברות המחזיקות בצי רכב גדול, אשר יוכלו להתקין תחנת למילוי גז בשטחן. קהל נוסף אליו מכוונים ביפנאוטו הוא נהגי מוניות ומורים לנהיגה, אשר יוכלו לרכוש מערכת כזו לאחר שיוקמו תחנות גז ברחבי הארץ.