יבואנית מרצדס בישראל, חברת כלמוביל, מבשרת על תחילת שיווק מכוניות 'סמארט' בישראל. סמארט (משמעות המילה, אגב, היא "פיקח") הינה חטיבת בת של מרצדס, המשווקת באירופה (ומעכשיו גם אצלנו) מכוניות דו-מושביות זעירות. בראשית צלע הפרוייקט אך כיום נמכרות יותר מ-100,000 מכוניות סמארט באירופה מדי שנה, שם הן משמשות באופן כמעט בלעדי לניוד עירוני. כל דגמי סמארט מצוידים במנועי טורבו זעירי נפח (0.6 ל' בנזין בהספקים של 45, 54 או 61 כ"ס, 0.8 ל' דיזל 41 כ"ס, כולם עם 3 צילינדרים), השוכנים באחורי המכונית ומניעים את הגלגלים האחוריים דרך תיבה מכנית-ממוחשבת (דהיינו, חצי-אוטומטית בלשוננו). אצלנו ישווקו דגמי בנזין בלבד, בגרסה החזקה ביותר: 61 כ"ס, 9.0 קג"מ, 135 קמ"ש, 0 ל-100 ב-16.8 שניות. הסמארט תשווק בשתי גרסאות מרכב – קופה (שם קצת מטעה, למען האמת) וקבריולט, בשתי רמות גימור. המחירים מתחילים בכ-80,000 ש"ח לקופה וכ-100,000 ש"ח לקבריולט. היבואן מדגיש כי זו מכונית הגג-נפתח הזולה בישראל – אבל גם כך אי אפשר להתעלם מהמחירים הגבוהים, יחסית למכונית עירונית דו-מושבית. אמנם יש לסמארט יתרונות בלתי-מעורערים בכל הקשור לתמרון, חניה ועלויות תפעול – צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת היא מעל 20 ק"מ לליטר, ואורך המכונית 2.5 מ' בלבד – אך בשל מחירה מחד, ומעטפת השימושים המוגבלת מאידך, סביר להניח שהיא תהיה קודם כל מכונית סגנון-חיים לעשירון העליון ולא, נאמר, אמצעי-תחבורה עממי לסטודנטים. יש לציין כי למרות ממדיה הזעירים, הסמארט השיגה תוצאה יפה של 3 כוכבים במבחני ריסוק NCAP.