אין זה סוד שהניסאן מקסימה לא ממש ממוקמת בראש הפירמידה של קטגוריית מכוניות הסלון. למען האמת, היא מעולם לא היתה שם מבחינת השוק הישראלי. בארה"ב, לעומת זאת, היא בהחלט נחשבת – ומצליחה. עד לאחרונה נהגה המקסימה לככב באופן מסורתי ברשימת עשרת הנבחרות בקטגוריה כזו או אחרת, בעיקר בזכות מנועים מעולים (המקסימה חריגה, אגב, בכך שאחד ממנועיה הוא 2 ליטר בתצורה חריגה של V6).
על כל פנים, אין עוררין על כך שהמקסימה מזדקנת – וניסאן אכן כבר הכינו יורשת. היא תחשף רשמית בתערוכת דטרויט הקרובה, החשובה ביבשת האמריקנית, שתפתח בחודש ינואר – אבל עוד לפני כן בער כנראה לניסאן להראות לחבר‘ה מה הם מבשלים במטבח. תמונה יחידה שוחררה לפרסום, בלי פרטים טכניים נלווים כלשהם. אבל אם לשפוט על סמך העיצוב, הרי שיש בהחלט למה לצפות. בקרוב נדע.
המקסימה החדשה ממשיכה את התנופה המרשימה של ניסאן, שמחדשת ופועלת בכל החזיתות במרץ רב מאז נכנסה תחת כנפיה הרחבות של רנו. המהפך הפיננסי במצבה של ניסאן מאפשר לך לחדש ולפתח ללא הרף, ואת התוצאות אפשר לראות בקשת דגמים מרשימה, החל מהמיקרה הקטנה וכלה ב-Z350 (הקאמבק של 2003, אנו מעריכים) ובדגמי יוקרה מוערכים תחת מותג אינפיניטי. ועוד לא הזכרנו את ה-GT-R שבקנה...