היצירה הזו לא תגיע לפסי הייצור בעתיד הקרוב. זהו רכב-קונספט, במלוא מובן המילה – מכונית שתוכננה במלואה על מחשב. פורד מכנה אותה בשם MA, על שם פילוסופיה מזרחית – "חלל ביניים"; פילוסופיה זו מגדירה מעין אזור-תווך, מפתן או סף בו יכולים לשכון שני קונספטים התורמים זה לזה באופן הדדי.
ה-MA היא יצירה של ראש העיצוב בפורד, ג‘. מייז, שבעבר היה אחראי לפורד ת‘נדרבירד בגלגולו הנוכחי, למכוינת הקונספט פורטי-ניין (49), ולפורד GT40 (שכיום מכונה בפשטות GT)). המכונית הנוכחית הרבה פחות ארצית, והיא אמורה רק לרמז כיצד עשויייה להראות מכונית העתיד. הרחוק. זו מכונית קשה להגדרה, כזו האמורה לעורר רעיונות ולהציע פתרונות שאינם מובנים מאליהם.
ה-MA בנוייה משילוב חומרים בלתי-קונבנציונלי: במבוק, אלומיניום וסיבי-פחמן. השימוש בבמבוק הוא חלק ממוטיב שימור הסביבה במכונית – מדובר בעץ הגדל מחדש במחזוריות של 5 שנים. כך גם לא נעשה כמעט שימוש בצבעים, ובמכונית אין כלל נוזלים הידראוליים או דבקים תעשייתיים המשמשים כרגיל במכוניות סדרתיות. בתהליך בנייתה של ה-MA לא נעשה כל שימוש בריתוכים, אלא סמרור בלבד – 364 מסמרות-טיטניום מחברים את חלקיה השונים זה לזה. 96% מהמכונית ניתן למחזור. ההנעה מגיעה ממנוע חשמלי, שאינו מזהם כלל את הסביבה (אם כי ניתן להתקין גם מנוע בנזין קטן).
המכונית מיועדת, לדברי פורד, לקהל צעיר המחפש ביטוי ופרשנות חדשים למכונית. המבנה הנמוך וצורת הטריז, יחד עם מיקום המנוע המרכזי, תורמים לתחושה הספורטיבית. פרט מעניין – המכונית לא מיוצרת על פס ייצור, אלא מגיע כקיט להרכבה עצמית, בן כ-500 חלקים.
ה-MA מוצגת החל מהיום במוזיאון לאמנות עכשווית (MOCA) בלוס-אנג‘לס, בתצוגה המוקדשת לעבודתו של מייז ואשר תמשך עד מרץ 2003.