כביש מספר 6, הלא הוא "כביש חוצה ישראל", נפתח היום לתנועה בקטע שבין איל ובין נחשונים. אורך הקטע הוא 17 ק"מ והנסיעה כעת בחינם. גביית תשלום עבור השימוש בכביש תחל לאחר החגים. הקטע העיקרי בכביש חוצה ישראל, בין גדרה בדרום ואזור יד חנה בצפון, ייפתח ביולי 2003.
מנכ"ל חברת התפעול של חוצה ישראל, יהודה ווילק, ציין כי הכביש נשלט באופן מלא על-ידי אמצעי ניטור אלקטרוניים, ואלו יאפשרו מעקב על כל כלי הרכב הנעים בכביש, כמו-גם רישום הרכב הנכנס ויוצא אליו. מערכת זאת תאפשר כניסה ויציאה שוטפים, ללא כל צורך בעצירה לתשלום - גם ממי שאינו מנוי, ויש לו כרטיס אלקטרוני.
בנוסף לבקרה המבוססת על אמצעים אלקטרוניים, ינועו על הכביש באופן קבוע ניידות סיור שיעניקו שירותי חירום לרכב תקוע (עזרה בהחלפת גלגל, דלק, המתנה עד לביאת גרר). החברה מתחייבת על רמת שירות גבוהה, ורואה בנהג לקוח לו היא מחויבת.
נסיעת התרשמות ראשונית על הכביש מדווחת על איכות סלילה ברמה גבוהה ביותר, שלטים גדולים ומפורטים למדי, טיפול באסתטיקה ובגינון ועוד. עם זאת, אי אפשר שלא לתמוה, מאוד, על כך שהיציאה מחוצה ישראל לכביש מספר 5, הכביש המשיק לצפון גוש דן, עוברת דרך רמזור...