מתיחת-פנים ל-S-קלאס - אוטו

מתיחת-פנים ל-S-קלאס

שינויים עיצוביים קלים, מנועים מחוזקים, אבזור משודרג וטכנולוגיה מתקדמת לספינת הדגל של מרצדס

מכונית הפאר הנמכרת ביותר בעולם, המרצדס S-קלאס, עברה מתיחת פנים לקראת שנת הדגם 2003. עיצובית, השינויים מתבטאים בעיקר בחרטום ובזנב שעוצבו מחדש; העדכונים המהותיים יותר חלו במנועים, באבזור ומערכות העזר.
את מקום ה-S320 תופס דגם S350, עם מנוע V6 שנפחו הוגדל ל3.7- ל‘. ההספק צמח מ-218 ל-245 כ"ס. מנוע הדיזל 3.2 ל‘ של ה-S320 CDI שודרג, והספקו הועלה מ-197 ל-204 כ"ס. המומנט המירבי מגיע ל-51 קג"מ. אבל החידוש העיקרי הוא המנוע החדש של ספינת-הדגל בהיצע, ה-S600: כאן מדובר בגרסת טווין-טורבו של מנוע ה-V12, 5.5 ל‘, שמוציאה לא פחות מ-500 כ"ס! התאוצה בדגם זה מ-0 ל-100 קמ"ש היא 4.8 שניות בלבד.
אופציה חדשה במשפחת ה-S היא הנעה כפולה, 4-מאטיק, אשר תוצע כאופציה בדגמי 6 ו-8 צילינדרים.
בתחום מערכות העזר והבטיחות, בולטים שני חידושים. האחד – בכורה עולמית בייצור סדרתי למערכת Pre-Safe, עליה הכריזה מרצדס בעבר. מערכת זו מסוגלת לחזות מצב של התנגשות העומדת להתרחש, ולנקוט באמצעים מקדימים להגנת הנוסעים. החידוש השני הוא מושב אקטיבי, Dynamic Multicontour Seat. מדובר במושב בעל כריות-אויר קטנות המותקנות בו, שפעולתן נשלטות על-ידי מחשב. המערכת מסוגלת לנפח את הכריות בהתאם למצב הרכב – למשל, להקשיח את צידו הימני של המושב בעת פניה שמאלה, על מנת להגביר את התמיכה הצידית באותו רגע.
ה-S המחודשת תושק בסתו הקרוב, ומן הסתם תערוך את הופעת הבכורה בתערוכת פריז בסוף ספטמבר.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות