חברת פוינטר, מקבוצת עדן טלקום ערכה ביום ג‘, 9/7/02, ארוע רב משתתפים בנמל ת"א, בו הציגה את תמונת המצב המעודכנת בנושא גניבת כלי רכב בכלל ובתחום פעילותה בפרט. הצגת המצב לוותה בתחזיות אודות השינויים שצפויים לאור הקמת גדר הפרדה בקו התפר, שתקשה על העברת כלי רכב גנובים לשטח בשליטה פלשתינית. החברה הציגה את הפתרונות שהיא מציעה לשכלול שיטות הפעולה של הגנבים והודיעה על הפסקת עבודתה של רשת סייף קומ בסוף השנה.
גיורא ענבר, מנכ"ל חברת פוינטר, הציג את נתוני מספר גניבות כלי רכב, שפחתו באורח ניכר השנה, בהשוואה לנתונים המקבילים מאשתקד. הסיבה לירידה במספר הגניבות היא הפעילות הבטחונית הערה מתחילת מבצע חומת מגן. כניסת צה"ל לשטח הפלשתיני צמצמה את יכולת התנועה של גנבי הרכב ומנעה, כמעט לחלוטין, העברת כלי רכב גנובים.
לעומת ההווה הורוד, לפחות בתחום גניבות כלי הרכב, צפויה בעתיד עליה חדה במספר הגניבות, אליבא דחברת פוינטר. פעילות הצבא יצרה מחסור חמור בחלקי חילוף גנובים אצל הפלשתינאים, וגם אצל הצרכנים שלהם בישראל. בנוסף, המצב הכלכלי הקשה של הפלשתינאים הופך אותם נואשים יותר וכך זמינות הגנבים ומידת התעוזה שלהם עולה. מר ענבר העריך כי הקמת גדר ההפרדה תעביר את מוקדי פעילות גנבי הרכב מיהודה ושומרון למוקדי פעילות עבריינית בתוך הארץ.
גנבי הרכב מפגינים כושר לימוד מהיר והתאמה זריזה לשכלולי מערכות המיגון. חברת פוינטר נאלצת לערוך שיפורים ברמת המיגון ובדרכי עבודתה, על מנת להתמודד עם איומים כבדים יותר מצד הגנבים. בפוינטר מציעים מספר שיפורים למערכת, בעיקר בתחום רכבי השטח, האהובים במיוחד על הגנבים. הראשון הוא עלוקה מסוג חדש, שהיא רכיב ניתוק העוקף את המשבת המקורי של הרכב ומונעת גניבה תוך שימוש במפתח המקורי. שופרה דרך הפעלת מערכת המיגון המשנית הרדומה, וכעת היא מופעלת מהר יותר. שיפור נוסף הוא התקנת מיגון פיזי לכל מערכות המיגון, המבוצעת לכל הלקוחות, ללא חיוב.
חברת פוינטר הודיעה על הפסקת השירות ללקוחות מערכת "סייף-קומ", בהם התחילה לטפל בשנת 2000. סייף קומ הוקמה על חורבות חברת שיטורית, שסיפקה שירותי איתור מבוססי GPS וכיום נותרו במערכת כ-2000 לקוחות. בפוינטר הודיעו ללקוחות כי אינם יכולים להעניק שירות הולם, ולכן תופסק פעילות המערכת בסוף השנה.