בעקבות הסאנגיונג רקסטון שכבר כאן, וקצת לפני הקאיה סורנטו הצפוי בקרוב, השיקה היום חברת "כלמוביל" את רכב הפנאי החדש של יונדאי: טראקאן. את הטראקאן ראינו כבר בשנה שעברה, ואפילו אצלנו הוא ערך הופעת אורח בתערוכת "אוטומוטור" בחול-המועד פסח. עכשיו, בשעה טובה, מתחיל השיווק. אצלנו יחליף הטראקאן את הגלופר – אם כי ייצורו של זה האחרון נמשך.
כמו הסאנגיונג רקסטון, הטראקאן הוא רכב-פנאי בגודל מלא, עם מרכיבים אופייניים לסגמנט זה כגון שילדת-סולם נפרדת, מיתלה אחורי מסוג סרן חי, והנעה כפולה Part-time (דהיינו, השילוב נעשה לפי בחירת הנהג כאשר במצב רגיל ההנעה אחורית). תיבת ההעברה מצויידת גם בתחום LO לנסיעה בשטחים טכניים קשים או כאשר נדרש כוח רב. אך שלא כמו הרקסטון, היונדאי החדש קיבל מנוע טורבו-דיזל מודרני וחזק – 2.9 ל‘ (הנושא את הכינוי CRDi) בעל הזרקת מסילה משותפת, עם תפוקה נאה של 150 כ"ס. נתון זה נמוך רק במעט משל התחרות היפנית כמו ניסאן טראנו, מיצובישי פאג‘רו, איסוזו טרופר וטויוטה פראדו. ליונדאי גם מומנט נאה של 34 קג"מ. אל המנוע משודכת תיבה אוטומטית קונבנציונלית בת 4 הילוכים, אך החדשות הטובות הן שתהיה אופציה גם לתיבה ידנית 5 הילוכים. בניגוד למרבית רכבי-הפנאי בקבוצתו, לא מוצעת בשלב זה גרסת בנזין.
הטראקאן מתהדר בממדים גדולים – בסיס גלגלים של 2.75 מ‘ ואורך של כ-4.70 מ‘. בשני המקרים מדובר בגידול של מספר ס"מ לעומת הגאלופר. יונדאי טוענים למרווח פנים מהמובילים בקטגוריה. לטובת יכולת השטח כמו גם הכביש מצוייד הטראקאן בקפיצי סליל, קדימה ואחורה; נעילות דיפרנציאל אין אך הדיפרנציאל האחורי הוא מוגבל-החלקה. השליטה על מצבי ההנעה הינה חשמלית, כאשר ניתן לשלב מ-2H ל-4H תוך כדי נסיעה במהירות עד 80 קמ"ש. מרווח הגחון נאה ועומד על 22.5 ס"מ; זויות המרכב לא מדהימות, כצפוי מרכב בעל מרכב ארוך – 30 מעלות מלפנים, 25 מאחור. חישוקי סגסוגת בקוטר "16 מגיעים כסטנדרד.
אבזור הנוחות אינו יוצא דופן יחסית לקטגוריה. הטראקאן מגיע ברמת גימור אחת בלבד, כאשר בין אבזרי החשמל הרגילים אפשר למצוא גם פרטי-קוסמטיקה שלא יהיו לטעם כולם, כגון מדרגות-צד וספוילר אחורי. חלון-שמש חשמלי, ABS תקני וזוג כריות אויר כלולים גם הם במפרט.
אין ספק שהטראקאן מהווה קפיצת-מדרגה עבור יונדאי, וצעד נוסף בהמשך להשקת הסנטה-פה אשתקד. אבל למרות המפרט העדכני, ובעיקר המנוע המודרני, הנשק העיקרי של יונדאי היה ונשאר תמורה למחיר. דני שביט, מנכ"ל יונדאי הטרי, הצהיר במסיבת העיתונאים כי החברה מנסה לשנות את תפיסת מוצריה; כיום, המונח "תמורה למחיר" מתורגם כ"פחות מחיר, פחות איכות". בכוונת יונדאי לשנות זאת ל"אותו מוצר בפחות מחיר". משימה לא קלה – נמתין ונראה. על כל פנים, הנשק העיקרי של הטראקאן הוא מחירו הנמוך: 185,000 ₪ לגרסה ידנית, 190,000 ₪ לאוטומטית. יחסית למתחרים יפניים זהו מחיר הנמוך בעשרות אלפי שקלים – בחלק המקרים, עשרות רבות של אלפי שקלים. אבל סביר להניח שהתחרות האמיתית ליונדאי תגיע מכיוון המותגים הקוריאניים האחרים, קאיה וסאנגיונג. כאן אנחנו כבר מדברים על אותו סדר גודל של מחירים, עבור הסורנטו והרקסטון.