מוכרחים להצדיע לאומץ הלב של ב.מ.וו. החברה מהמרת על קו עיצוב נועז שהוא, לכל הפחות, בעייתי. עיצוביו של הבריטי כריס באנגל, כפי שבאו לידי ביטוי במספר דגמי קונספט ולאחרונה בסדרה 7 החדשה, הם במקרה הטוב שנויים במחלוקת. קיתונות של ביקורת נשפכו על ה-7, ספינת הדגל החדשה של ב.מ.וו, שעיצובה הבוטה מהווה חריגה בוטה לא פחות מהקו האלגנטי-סולידי של קודמתה – וגם של ה-S-קלאס, האודי A8 וכל שאר מכוניות-הפאר המאכלסות את הזכבה העליונה של העולם המוטורי.
אבל כאמור, את ב.מ.וו זה לא מטריד במיוחד, והיא ממשיכה ללא חת בנתיב שפורץ עבורה המעצב הבריטי הבלתי-שגרתי. התוצר האחרון של באנגל ראה אור בשבוע שעבר: ה-Z4, מחליפת הרודסטר הקודמת, Z3. ימים ספורים קודם לכן התבשרנו על ה-Z3 האחרונה שירדה מפס הייצור – וכבר מיהרה ב.מ.וו לחשוף את היורשת. בינתיים פורסמו מספר תמונות, ונתונים טכניים בסיסיים; החשיפה הראשונה לציבור תערך בתערוכת פריז, בסוף ספטמבר.
ה-Z4 גדולה מה-Z3, ועיצובה אינו נותן מנוח לעין. זהו שילוב לכאורה בלתי-אפשרי של קוים ופינות, משטחים קמורים וקעורים, אשר מזכירים ביותר משמץ את ה-X-קופה (וזו לאו-דווקא מחמאה). חרטום ארוך וזנב קטום שומרים על פרופורציות-רודסטר קלסיות. בשלב ראשון יוצעו שני מנועים בלבד – 2.5 ו-3.0 ל‘, עם 192 ו-231 כ"ס, תיבות ידניות עם 5 ו-6 הילוכים בהתאמה, תיבה אוטומטית 5 הילוכים כאופציה, ואפשרות לתיבה הידנית-ממוחשבת, SMG, בשני המנועים.
פרט טכני מעניין הוא מערכת ה-DDC, דהיינו Dynamic Drive Control. מערכת זו מאפשרת לבחור, בלחיצת כפתור, מוד נהיגה ספורטיבי, המתבטא בניהול מנוע שונה המאפשר תגובות חדות יותר, וכן משקל שונה בהגה.
ה-Z4 תיוצר באותו מפעל בו יוצרה קודמתה, בארה"ב. השיווק בארה"ב צפוי להתחיל בסוף השנה הנוכחית, באירופה – קצת מאוחר יותר.