בשעה טובה מצטרפת וולוו לרשימת יצרניות-היוקרה המציעות משפחתיות-גדולות משורגות שרירים. ולאלו מכם שאומרים "T5" – לא, אנחנו מתכוונים למשהו קצת יותר רציני.
בראשית הציגה וולוו בתערוכת פריז ב-2000 את ה-PCC, ראשי תיבות של Performance Car Concept – גרסת-תצוגה כוחנית של ה-S60, עם הנעה כפולה ו-300 כ"ס. שנה אחר-כך הגיעה ה-PCC II, שזכתה גם לכינוי VCC (בתמונה הקטנה למעלה): מכונית-שרירים בגרסת סטיישן, על בסיס ה-V70. עכשיו הודיעה וולוו על השקת הגרסאות הסדרתיות – והמפרט בהחלט מעורר תיאבון.
ראשונה תגיע ה-S60R, שתהיה הוולוו החמה ביותר אי-פעם בייצור סדרתי. הנתונים הבסיסיים מראים על הצמדות מרשימה לדגם-התצוגה, PCC: גרסה מחוזקת של מנוע ה-2.4 ל‘ טורבו בעל חמשת הצילינדרים מוציאה 300 כ"ס (ומומנט ענק של כמעט 41 קג"מ, כבר מ-2,100 סל"ד!). התיבות הן ידנית 6 הילוכים, או אוטומטית 5 הילוכים "גירטרוניק", ומערכת הנעה מסוג האלדקס מבוקרת אלקטרונית שולחת את הכוח לכל הגלגלים. הביצועים הרשמיים הם 5.8 שניות מ-0 ל-100, ו-250 קמ"ש (מהירות מוגבלת). יפה, אך לא מהמם; מבחינה זו ה-S60R לא תאיים על ה-M3.
גם לא נראה שזה הכיוון של וולוו. גרסת ה-R איננה מכונית ספורט טהורה בסגנון ה-M, אלא סדאן מהירה בסגנון מרצדס AMG. כך, למשל, עומדים לרשות הנהג שלושה מצבים של כיוון-מיתלים. המצב האמצעי הוא "ספורט", והוא ברירת המחדל: מיועד לספק נוחות ברמה גבוהה אך ניהוג והתנהגות שיתאימו גם לנהיגה נמרצת. מצב "נוח" מספק ספיגת-מהמורות ונוחות נסיעה ברמה גבוהה אך מבלי לאבד את השליטה על המרכב – כך לדברי וולוו – ואילו מצב "ספורט מתקדם" אמור להפוך את ה-S60R למכונית ספורט בלתי מתפשרת.
וולוו מספרים על טכנולוגיית Four-C שפותחה במיוחד עבור הדגם החדש: Continuously Controlled Chassis Concept. בתרגום לעברית המשמעות היא שפעולת בולמי הזעזועים נשלטת ומשתנה באופן רציף בהתאם לתנאי הדרך וסגנון הנהג, כשהיא מקבלת מידע משבעה חיישנים על מצב המכונית. כל חיישן מספק 500 דגימות בשניה, דהיינו קריאה כל 2 מילישניות. איך זה יעבוד בפועל? נאלץ להמתין ולראות.
ה-S60R תערוך את הופעת הבכורה הציבורית שלה בתערוכת פריז, בסוף ספטמבר. יחד עימה תוצג גרסת R סטיישן, על בסיס ה-V70. ייצור ה-S60R יחל בתחילת 2003 במפעל וולוו בגנט, בלגיה; ה-V70R תיוצר בשבדיה. בשני המקרים מדובר על ייצור בכמויות מוגבלות.