לא נעים. מחוז בטקסס הגיש השבוע תביעה ייצוגית נגד פורד, הדורשת מהיצרן לתקן על חשבונו לא פחות מ-25,000 מכוניות משטרה הנמצאות בשירות במדינת טקסס. הסיבה: במכוניות אלו, מדגם "קראון ויקטוריה Police Interceptor", התרחשו מספר רב של תאונות קטלניות, בעקבות פגיעה במכונית מאחור במהירות גבוהה. מיכל הדלק, הממוקם מאחורי הסרן האחורי, נדחף לפנים, מגיע למגע עם הסרן או מרכיבי המיתלים האחוריים, ובשל תכנון לקוי – לשון התביעה – כושל ומאפשר לדלק לנזול. מכאן ועד התלקחות הדרך קצרה. לא פחות מ-11 שוטרים מצאו את מותם עד היום בתאונות מסוג זה.
לפני כשבועיים הודיעה פורד על מינוי שני "צוותי משימה" לחקר התקלות בקראון-ויקטוריה המשטרתית – אך לנציגי מחוז נואסס, אשר הגיש את התביעה, אין בכך די. הם מעוניינים בהתחייבות מצד פורד לא רק לבדוק את הבעיה, אלא גם לתקן אותה.
שלא כמו במקרה הידוע של הפורד אקספלורר וצמיגי פיירסטון, הפעם אין לפורד על מי לגלול את האשמה. האקספלורר – ופורד – הצליחו אז לחמוק בעור שיניהם, עם נזק תדמיתי ופיננסי זניח; סייעה לכך הצגתו, בתזמון מושלם, של אספלורר חדש לגמרי. גם הדגם החדש סבל אמנם מסדרת בעיות וקריאות-לתיקון, אבל זה לא הפריע לו להמשיך היכן שהדגם הקודם הפסיק, ולהיות ה-SUV הנמכר ביותר בארה"ב. הקראון-ויקטוריה הוא דגם הרבה פחות חשוב בליין דגמי פורד, אבל הנזק הפיננסי הכרוך בהחלפת מיכלי דלק לעשרות-אלפי מכוניות – אם אכן כך יתגלגלו הדברים – אינו מבוטל. על הנזק התדמיתי, יש להניח, פורד יתגברו.