מאזדה הציגה בתערוכת פריז את הרודסטר הפופולרית שלה, ה-MX-5, לאחר שעברה מתיחת פנים. שלוש שנים לאחר הצגת הדור השלישי הנוכחי מקבלת ה-MX-5 רענון עיצובי, המוצא ביטוי בעיקר בחרטום חדש (עם אבחנה ברורה בין שתי גרסאות המרכב, הרודסטר והרודסטר-קופה). השינויים תורמים גם ליעילות אווירודינמית משופרת. בצד המכני, המנוע מקבל מספר שינויים כאשר בין היתר – בזכות גל-ארכובה מחושל חדש ושינויים בבוכנות ובקפיצי השסתומים – הועלה סל"ד שיא ההספק מ-6,700 ל-7,000 סל"ד (אם כי מבלי לשנות את ההספק המירבי עצמו), ואילו מגבלת הסל"ד המקסימלי עלתה מ-7,000 ל-7,500 סל"ד. יחד עם שינוי במערכת היניקה שמיועדים ליצור במכוון רעש-יניקה מרגש יותר, התוצאה היא תחושה וצליל ספורטיביים יותר. תיבת ההילוכים הידנית זכתה לשיפורים פנימיים ברכיבי הסינכרוניזציה האמורים לשפר את פעולת החלפת ההילוכים; אבל השינוי המהותי ביותר הוא ללא ספק הוספת תיבה אוטומטית חדשה בת 6 הילוכים להיצע. התיבה מצויידת בפונקציית Direct Activematic, אשר מאפשרת לנהג לבצע החלפות הילוכים באופן ידני באמצעות משוטים על ההגה, גם כאשר בורר ההילוכים נמצא במצב D (דהיינו, מבלי צורך להעביר למצב M ידני). עוד טכנולוגיה חדשה היא Active Adaptive Shift, המשנה את אופי פעולת התיבה לפי ניתוח אופן הנהיגה, שיפוע ופיתול הכביש.
השילדה זכתה גם היא לטיפול. גיאומטריית המיתלים שונתה כך שמרכז הגלגול (Roll Center) הונמך ב-26 מ"מ. בכך מושגים – לדברי מאזדה – תגובות לינאריות, טבעיות וצפויות יותר לפקודות היגוי.
עוד שיפורים חלו בתחום בידוד הרעשים, כך שהנסיעה הן ברודסטר והן ברודסטר-קופה שקטות ונעימות יותר. בתחום האבזור, ניתן כעת לחבר נגני מוזיקה חיצוניים למערכת השמע, ויש אופציה לתקשורת בלוטות' למכשירים סלולריים.
ולבסוף, אי אפשר בלי אקולוגיה. ה-MX-5 המתוחה מקבלת צמיגים עם התנגדות מופחתת לגלגול, הופחת החיכוך ברכיבי מנוע פנימיים, והממיר הקטליטי יעיל מבעבר. התוצאה של כל אלו היא ירידה בצריכת הדלק ובפליטת CO2.
תחילת שיווקה של ה-MX-5 מתוחת הפנים מיועדת לאביב 2009.