יהיה שמח בדוכן פולקסווגן בפריז. יחד עם הגולף VI החדשה תעמוד תחת אור הזרקורים גם המכונית שאתם רואים כאן: הדור הבא של הגולף GTI. יותר מ-1.7 מיליון מכוניות הנושאות את שילוש האותיות המוכר הזה יוצרו בחמשת הדורות הקודמים של המכונית שהגדירה את המושג "הוט האץ', על פני יותר מ-30 שנה. על פי כל קנה מידה מדובר באייקון מוטורי. ישן מול חדש: ה-GTI הראשונה המיתולוגית יחד עם הדור השישיכהרגלה לאחרונה מגדירה פולקסווגן את המכונית כקונספט בשלב זה, אבל הלכה למעשה מדובר במכונית הסדרתית שייצורה יתחיל באביב 2009. הופעה ספורטיבית מתבקשת מגיעה עם שינויים צפויים בכיול רכיבי המיתלים (הקשחת קפיצים, בולמים ומוטות ייצוב, הנמכה של כ-2 ס"מ) לעומת הגולף הרגילה, שנחשפה אף היא לא מכבר ואשר תערוך גם היא הופעת בכורה ציבורית בפריז. בנוסף, מקבלת ה-GTI טכנולוגיות שלדה חדשות: דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, XDS, עורך כאן הופעת בכורה, וכאופציה ניתן לראשונה לקבל גם Adaptive Chassis Control (או ACC בקיצור), עם שלושה מצבים: רגיל, נוחות וספורט. כל מצב משנה לא רק את כיול המיתלים אלא גם את תגובת המנוע למצערת ואת תגבור ההגה. המנוע הוא ה-2.0 ל' TFSI המוכר, עם תוספת צנועה של 10 כ"ס להספק ובסך הכל 210 כ"ס. במומנט המירבי אין שינוי, 28.6 קג"מ שמגיעים באותו סל"ד, מ-1,800. אלו נתונים מאכזבים במקצת: כבר עם השקתה ה-GTI החדשה רחוקה מלהיות מלכת הביצועים בקבוצתה. פולקסווגן מצהירה על 6.9 שניות מ-0 ל-100, זמן מאכזב לכשעצמו אשר אינו טוב משל גרסת DSG של הדגם הנוכחי ומציב את ה-GTI מאחורי מכוניות ותיקות בשוק כמו אופל אסטרה OPC, רנו מגאן ספורט או פורד פוקוס ST (שלא לדבר על גרסת ה-RS הממשמשת ובאה). המהירות המירבית עולה בשיעור קל, מ-235 ל-240 קמ"ש. קצת מוזר שפולקסווגן לא מצאה לנכון להעניק ל-GTI ביצועים מעט יותר חמים, בהתחשב בכך שכאמור לא חסרות מתחרות חזקות ומהירות ממנה כבר כיום, חצי שנה לפני יציאת המכונית לשוק. בתוך הקונצרן עצמו קיים מנוע ה-TFSI בהספקים גבוהים משמעותית – עד 272 כ"ס באודי TTS, ואפילו הסיאט לאון קופרה מקבלת 240 כ"ס. העובדה שצריכת הדלק נמוכה יותר מאשר בדגם היוצא וכך גם פליטת CO2, העומדת על 178 גרם/ק"מ לעומת 189, מהווה נחמה קטנה.