כבר לפני מספר חודשים סיפרנו לכם אודות ניסויים מתקדמים המבוצעים עם קונספט-טנדר עתידי של פולקסוואגן. כבר אז ידענו שמדובר בטנדר אמיתי, לעבודה, עם יכולות שטח בגרסאות ההנעה הכפולה שלו שנמצא בקנה. בפולקסוואגן מתחבטים מזה כמעט עשור בדבר הכניסה לשוק הטנדרים כאשר חשוב לזכור שעד לא מזמן היו אלו הטנדרים הגדולים שכיכבו ללא עוררין בשוק הרכב האמריקני – שוק שלבדו מצדיק פיתוח כלי רכב ייעודי. פולקסוואגן הציגו את הקונספט AAC בשנת 2000, טנדר מפואר וגדול (בינוני במונחים אמריקנים) שבסופו של דבר הפך לבסיס של הטוארג. בפולקסוואגן שקלו בשעתו להצטרף לחוגגים סביב לעוגת הטנדרים הדשנה באמריקה, עוגה שנראה היה כי ככל שיאכלו ממנה היא לא תיגמר...
נחשף: הטנדר של פולקסוואגן
צילום: יצרן, UnitedPictures
מסיבות שונות ירדו בפולקסוואגן לבסוף מהרעיון – מן הסתם לשמחת קברניטי החברה כיום... – ונזכיר כאן עוד כי גם ב.מ.וו ומרצדס שקלו בשעתו כניסה לעולם הטנדרים (האמריקאי בעיקר ובראש ובראשונה) – מתבססים על ה-X5 וה-ML בהתאמה.
אבל, במסגרת מדיניות הגלובליזציה המונהגת בפולקסוואגן התקבלה החלטה אסטרטגית כבר לפני מספר שנים להציע כלי רכב מסחריים ומשאיות בשווקים מתפתחים (קרי: כלי עבודה פשוטים יחסית, זולים ואמינים) ובכלל זה טנדרים. בפולקסוואגן לא רק רואים בשווקים אלו שווקים ראויים מן ההיבט המסחרי ומכירתי, אלא גם פלטפורמה "להתגלח עליה" כפי שלמשל באה לידי ביטוי תוכנית החדירה לשוק המשאיות האירופאי; לאחר צבירת ניסיון רב (והצלחה רבה) בייצור ושיווק משאיות בדרום אמריקה, מתחיל עתה הקונצרן בהחדרת משאיות (כבדות) לאירופה.
נחשף: הטנדר של פולקסוואגן
צילום: יצרן, UnitedPictures
מכאן שגם "הטנדר של פולקסוואגן" עליו רצות שמועות מזה מספר שנים, צפוי היה להיות טנדר אמיתי, המיועד לעבודה ושיוצע (גם) בשווקים מתפתחים.
בתערוכת הרכב המסחרי בהאנובר, גרמניה, הנערכת זו השנה ה-62, חושפת בימים אלו פולקסוואגן את הטנדר העתידי שלה - הזוכה לעת עתה לשם רובסט (Robust – קשוח, חזק) כרכב קונספט.
הקונספט מוצג כרכב חילוץ והצלה (SAR - Search and Rescue) דמוי 'משמר המפרץ', המכיל בנוחיות ארבעה נוסעים לפחות בתא נוסעים כפול, תא מטען פתוח באורך של 1.55 מטרים מתוכנן בקפידה עם מקומות אחסון בצדדיו ומראה תכליתי למדי. בפנים ניתן להבחין במסך מגע לשליטה במערכת הניווט ומערכת המדיה של הרכב. פולקסוואגן לא פירטו בדבר מכלולי ההנעה או מנועים עתידיים, אולם רכב התצוגה (המצולם כאן) הושק בגרסת הנעה כפולה ועם "מנוע דיזל ממדף הקונצרן". מן הסתם יפורסמו פרטים נוספים בהמשך, לקראת השקת הדגם הסדרתי.
נחשף: הטנדר של פולקסוואגן
צילום: יצרן, UnitedPictures
ה'רובוסט' (או כל שם אחר בו יבחרו לבסוף בפולקסוואגן) יגיע לייצור בסתיו 2009 במפעל החברה בפצ'רו ארגנטינה והוא מיועד להימכר תחילה בדרום אמריקה, דרום אפריקה, אוסטרליה ואירופה (בתחילת 2010). בסופו של דבר, אם לא תהיינה הפתעות, תהיה פולקסוואגן ליצרן האירופאי הראשון שייכנס לייצור המוני ובקנה מידה גדול של טנדרים.
אצלנו?! אנו לא רואים סיבה אמתית שלא, אולם נחיה ונראה.