ב-25 החודש תיפתח בהאנובר שבגרמניה תערוכת הרכב המסחרי והכבד הבי"ל – המקבילה של תערוכת פרנקפורט למכוניות – ובמסגרתה תחשוף ניסאן 2 כלי רכב היברידיים מעניינים. הראשון הוא הקאבסטאר היבריד, משאית קלה שמוגדרת כ"אב טיפוס" הקרוב מאוד לייצור סדרתי. השני הוא קונספט עתידני ווירטואלי יותר – ה-NV200, מסחרית שהפלטפורמה שלה מיועדת למגוון משימות – החל בהובלת נוסעים וכלה ברכב מסחרי סגור.
ניסאן: מסחר היברידי
צילום: ניסאן, Auto-Reporter
ניסאן קאבסטאר היבריד
בקאבסטאר מגובה מנוע הדיזל 3.0 ליטר עם 150 כוח-סוס במנוע חשמלי "רב עוצמה" (נתוני הספק לא נמסרו), כאשר המשאית מסוגלת לנוע בכוח החשמל בלבד ובעומס מלא עד למרחק של קילומטר. זאת במטרה לאפשר כניסה למתקנים ומפעלים שונים או למרכזי ערים בהם קיימים איסורי תנועה לרכב שפולט מזהמים. סוללות הליתיום נטענות באמצעות תנועת הרכב לפנים. יצרנית תיבות ההילוכים ZF פיתחה עבור הקאבסטאר – בכלל, לא רק עבור הגרסה ההיברידית – גיר אוטומטי חדש עם 6 מהירויות שאמור לצמצם עוד יותר את צריכת הדלק. עוד מדווחים בניסאן שהקאבסטאר החדש עבר מתיחת פנים בתוך תא הנוסעים שהפכה אותו ידידותי יותר למשתמש, איכותי ונעים יותר לשהייה.
ניסאן: מסחר היברידי
צילום: ניסאן, Auto-Reporter
ניסאן NV200 קונספט

מעניין עוד יותר הוא הקונספט NV200 שאמור לרמוז כיצד ייראה הרכב המסחרי העתידי של ניסאן. הפלטפורמה היא ככל הנראה אמיתית ושמישה, קרי: תשמש את ליין המיניוואנים הבינוניים הבאים של ניסאן והיא תוכננה לשמש כבסיס למגוון שימושי הובלה ותצורות, החל כבסיס כרכב הובלה בקירור, מנוף או וואן סגור וכלה במוביל נוסעים מפואר. הקונספט הושק לראשונה בתערוכת טוקיו בשנה שעברה, אך מוצג באירופה לראשונה כשלב נוסף לקראת ייצור אפשרי, מן הסתם לאחר אי-אלו שינויים והתאמות מתבקשות. כגימיק מצויד ה-NV200 בתא מטען נשלף שמיועד לא רק להקל את ההוצאה או הכנסה של סוגי מטען שונים, אלא גם "לאפשר חלל נוסף לצורך מנוחה או שינה".