במשך למעלה מ-35 שנה, מ-1951 עד 1987, ייצרה פיאט את ה'קמפניולה' (Campagnola), רכב שטח בהשראת הג'יפ של וויליס שפותח בהזמנת צבא איטליה והותאם לשימושים אזרחיים. למרות חייה הארוכים, הקמפניולה אינה מוכרת במיוחד ובוודאי לא זכתה לתהילה כמו מקור-החיקוי האמריקני, אם כי אפשר להתקל בה פ-ושם מחוץ לגבולות איטליה ואפילו אצלנו מסתובבת אחת לפחות, משומרת ומתוחזקת במצב חדש.
עכשיו מוחזר השם הוותיק קמפניולה וחוזר לאוויר העולם עם רכב-שטח חדש – אם כי הפעם לא של פיאט אלא של איווקו, יצרנית המשאיות שנמצאת בבעלות קבוצת פיאט. הבסיס המכני הוא האיווקט "מאסיף", רכב שטח מאסיבי (כשמו כן הוא) דמוי לנד-רובר דיפנדר 110, כאשר למעשה ניתן להתייחס אל הקמפניולה כאל גרסת 3 דלתות של המאסיף. בהודעה לעיתונות מודגש כי אין מדובר ברכב פנאי מרוכך שיכולת השטח שלו נפגמת עקב פשרות ואילוצים שונים: הקמפניולה הוא רכב שטח אמיתי, עם מאפיינים שבחלקם כבר פסו מן העולם כמו קפיצי עלים לשני הסרנים הקשיחים. מיותר לציין כי המרכב יושב על סלדת-סולם נפרדת. מערכת ההנעה היא מהסוג הישן והטוב: תיבה ידנית 6 הילוכים, תיבת העברה עם שני תחומים ( כולל Low עם הפחתה של 1:2.3), הנעה אחורית עם שילוב ידני של הגלגלים הקדמיים בעת הצורך, דיפרנציאל ננעל אחורי וסרנים חיים אותם כבר הזכרנו. הצמיגים הם 235/85-16 גדולי-קוטר. כל העסק בנוי כדי לשרוד את מלחמת-העולם הבאה: המשקל העצמי הוא עד 2,2.1 טון, כשלכך ניתן להוסיף עוד כחצי טון מטען. את הבהמה מזיז מנוע טורבו-דיזל המוכר ממשפחת המסחריות של איווקו, 'דיילי': 3.0 ל', 4 ציל', 176 כ"ס, 40.8 קג"מ שמתקבלים מ-1,250 ועד 3,000 סל"ד.
כל זה מספיק כדי להציג נתוני עבירות מרשימים. גם בעומס מלא יכול הקמפניולה לטפס שיפוע של 45 מעלות ולעמוד בשיפוע-צד של 40 מעלות. זוויות-המרכב מרשימות, 50 מעלות מלפנים ו-34 מאחור, וניתן לצלוח ללא הכנה מיוחדת מים בעומק של 50 ס"מ.
הקשר ההיסטורי (והאופי הספרטני) מודגשים על ידי מבחר הצבעים, שכולל בדיוק שתי אפשרויות: ירוק-חאקי צבאי או לבן-שנהב מדברי. בעצם, אולי האופי לא עד כדי כך ספרטני: רשימת האבזור – חלקה מן הסתם אופציונלי – כוללת חלונות קדמיים חשמליים, בקרת אקלים, מערכת ניווט ואף ריפודי עור.