לאמריקנים יש מנהג מגונה (זאת אומרת, יש להם הרבה, אבל אנחנו מדברים על אחד ספציפי): את המילה הצרפתית-במקורה Coupé, המבוטאת קוּפֶּה (כפי שמקובל אצלנו), הם מבטאים קוּפְּ (וגם פורשֶה הם מבטאים פורשְ...). אנו מנחשים כי ההגיה האמריקנית הזו היא שהביאה את קיה לבחור בשם Koup עבור רכב-התצוגה החדש שלהם – שהוא אכן קופה. בקיה התקנאו כנראה באחות הגדולה יונדאי, ולקראת ניו-יורק הציגה החברה קופה משלה, אם כי כקונספט בשלב זה.למעט תצורת המרכב נמצא כאן מעט מאד דמיון לקופה-ג'נסיס של יונדאי. נתחיל מכך שמדובר במכונית הנעה קדמית, עם מנוע רוחבי; הממדים קטנים יותר, עם בסיס גלגלים של 2.65 מ' ואורך כללי של 4.485 מ'. המנוע לכשעצמו בהחלט מרשים: הבסיס הוא מנועה-2.0 ל' ''ת'טא'' החדש והמשופר של יונדאי/קיה, אך בתוספת הזרקה ישירה ומגדש-טורבו מסוג טווין-סקרול, אשר מקפיצים את ההספק ל-290 כ''ס מכובדים. המומנט המירבי גם הוא נאה, 40 קג''מ המושגים בין 2,000 ל-4,000 סל''ד. המיתלים כוללים שיכוך מתכוונן רציף, ויש גם חישוקי ''19, בלמי ברמבו מחוררים ופנסים אדפטיביים. בפנים יש פרטי עיצוב מעניינים, ומקום לארבעה.
חוות הדעת מניו-יורק בהחלט חיוביות, וה-Koup היא כנראה הקיה הראשונה שבאמת יש לה The Power to Surprise, כדבר הסלוגן של החברה. העיצוב מרשים בחוץ ובפנים, והמכונית נראית מוכנה לייצור. בענין הזה התבטאו אנשי קיה באופן עמום למדי, בסגנון ''גרסה של המכונית הזו עשויה להופיע באולמות התצוגה בשלב מוקדם יחסית''. כך או כך, אם תתממש ההצהרה של קיה כי הקופ מייצגת את עתיד המותג, הרי שיש למה לצפות.