מרצדס E קלאס בגרסתה הנוכחית נמצאת עמנו כבר כמעט שש שנים (הוצגה ב-2002), כאשר ב-2006 למרות טענת היצרנית למכונית חדשה, התגלתה כלא יותר ממתיחת פנים מקיפה. מחליפתה של מכונית הסאלון נמצאת ממש מעבר לפינה – באולמות התצוגה ב-2010 – אבל כבר כעת מודלפות לרשת תמונות של מכונית קונספט שמרצדס עתידה לחשוף בתערוכת פריז הקרובה (אוקטובר 2008). היא עונה לשם 'קונספט-פאסינישן' (Concept FASCINATION), מציעה מקום לארבעה נוסעים ויותר ומרמזת על מראה ה-E קלאס הבאה.מרצדס עיצבה את רכב התצוגה בתצורת שוטינג ברייק שרירי שאחד הפרטים הבולטים ביותר מלפנים הם צמד פנסי חזית ש"רובעו" מעט ביחס לזרקורי העבר. צורת ה-V על מכסה המנוע מחפה על יחידת כוח חדשה. מדובר במנוע טורבו דיזל בעל ארבעה צילינדרים, בנפח של 2.2 ליטר המפיק 204 כ"ס. לצד המנוע החדש נמצא גם מערכות ניהול ידידותיות לסביבה להפחתת מזהמים: BlueTEC ו-AdBlue.
צורת ה-V שמאפיינת את המראה החיצוני, ממשיכה גם ללוח המחוונים ובו חמש תעלות לשעונים השונים. תא המטען מחופה עץ ומכיל שולחן זכוכית נשלף לעריכת פקיניקים, תיבה שומרת לחות ליין ולסיגרים ותאי אחסון למשקפת ולמשקפיים (אמרנו שוטינג-בריק, לא!?).
מבין כל האלמנטים הנ"ל, המנוע, תצורת הפנסים וחלק מעיצוב לוח המחוונים יגיע לגרסת היצור של ה-E הסאלונית. אל תצפו ששולחן הזכוכית או יתר האלמנטים מתא המטען יגיעו לאולמות התצוגה ברחוב המסגר...