הריהי לפניכם, המגאן החדשה במלוא הדרה – אלא שהפעם החליטה רנו לשנות כיוון. לא עוד נועזות עיצובית ראוייה למחמאות, אלא קו שמרני, קונבנציונלי ולגמרי – לדעת כותב שורות אלו – נעדר השראה. הקווים בהחלט מודרניים, אין ספק, אבל איפה המגאן הזו ואיפה המגאן II מבחינת היכולת לחשוב מחוץ למעטפת מבחינה חזותית? לפחות הקווים נעימים לעין וכוללים אלמנטיים משפחתיים מהלגונה, ועיצוב הפנים נראה טוב בהרבה מבעבר. רנו מבטיחה גם איכות משופרת – תאי הנוסעים של המגאן היוצאת היו מאז ומתמיד פלסטיקיים מדי.
רנו מגאן: הדור השלישי
צילום: מנהל
בצד המכני אפשר למצוא אבולוציה, לא מהפכה. הממדים גדלו מעט – בסיס הגלגלים מ-2.625 ל-2.64 מ', האורך מ-4.21 ל-4.30 מ' (וכן, מדובר על גרסת ההאצ'בק, היחידה שנחשפה עד עתה). למרות זאת הצליחה רנו לקצץ כמה קילוגרמים מהמשקל הכולל וזהו הישג נאה בימינו אלה. תא המטען, אגב, גדל בגרסת ההאצ'בק מ-330 ל-405 ליטרים מכובדים. ניתן להגדיל את נפח המטען בקלות בסיוע מושב אחורי מפוצל המתקפל עם מנגנון קל להפעלה. בלם היד החשמלי שופר עוד יותר כך שהוא כולל פונקציית סיוע לזינוק בעליה, ויודע להפעיל את עצמו אוטומטית עם דימום המנוע.
רנו מגאן: הדור השלישי
צילום: מנהל
בהיצע המנועים המעודכן בולט דור חדש של מנועי טורבו-בנזין יעילים וחסכוניים המכונים TCe (סנונית ראשונה שנשאה שם זה היא מנוע ה-1.2 ל' טורבו שהותקן בטווינגו). בשלב ראשון יוצע מנוע 2.0 ל' אשר מפיק 180 כ"ס; בהמשך יצטרף מנוע 1.4 ל' בעל 130 כ"ס. פרט לאלו נמצא בהיצע הבנזין מנועים קיימים – 1.6 ל' עם 100 ו-110 כ"ס, 2.0 ל' 140 כ"ס. רנו ממעטת להתייחסת באופן פרטני לתיבות ההילוכים אך מציינת מנוע השני-ליטר הבלתי מוגדש יוצע בעתיד עם תיבה רציפה, וכי מנועי ה-TCE יוצעו עם תיבות ידניות או אוטומטיות, 5 או 6 הילוכים. האם זה אומר שמנוע ה-1.6 המועדף על נהגי ישראל יישאר עם תיבת ה-AL4 הותיקה? לא ברור. בצד הדיזל מופיעים מספר מנועי 1.5 ל' בהספקים עד 110 כ"ס, שמפיקים כולם פחות מ-120 גרם CO2 לכל קילומטר, ועוד מספר מנועים בולעי-סולר עד 160 כ"ס. חלק מהיצע המנועים יותאם לביואתנול ולביודיזל.
השילדה שומרת על תצורת המתלים הקונבנציונלית המוכרת – מקפרסון מלפנים, קורת-פיתול מאחור – אך רנו מספרת על רכיבים חדשים ומשופרים. יש מערכת הגה כוח חדשה, בלמים מוגדלים ומפשקי גלגלים מורחבים ב-3-4 ס"מ.
תחום הציוד והאבזור זכה לשדרוג מהותי. יש כניסה ללא מפתח (Keyless) כאשר מפתח-הכרטיס החכם יודע גם לנעול את הרכב כאשר בעליו מתרחק ממנו; לחילופין ניתן לנעול את הרכב בלחיצת כפתור חיצוני על הדלתות. ניתן לבחור בין מגוון מערכות שמע וניווט מתקדמות יותר או פחות, ויש אופציה לממשק לנגנים חיצוניים עם תפעול ודפדוף בין תיקיות בסיוע פקדי מערכת השמע על ההגה. יש גם מערכת בקרת שיוט/הגבלת מהירות עם ממשק גרפי חדש. תחום הבטיחות, כיאה לרנו, אינו מוזנח עם קדם מותחנים דו-שלביים לחגורות, כריות אדפטיביות מהדור האחרון והמתקדם ביותר, דור חדש של משענות-ראש ועוד.
רנו מגאן: הדור השלישי
צילום: מנהל
שיווקה של המגאן החדשה יחל – באירופה, בגרסת ה-5 דלתות – כבר בנובמבר הקרוב. רנו אינה מפרטת את לו"ז השקת גרסאות המרכב הנוספות המרובות, אך ניתן לשער כי מרביתן תגענה במרוצת השנה הקרובה. ב"קרסו" עדיין לא יודעים לומר מתי בדיוק יתחיל היבוא לישראל, אך זה כנראה לא יקרה לפני אמצע 2009 – מחכים לגרסה המתאימה לכאן, דהיינו סדאן עם מנוע 1.6 ותיבה אוטומטית.