בונה המרכבים קסטניה (Castagna) ממילנו איטליה יצר על בסיס הפיאט 500 החדשה והמוצלחת פרשנות מודרנית לפיאט 500 ג'ולי של ג'יהה אשר יוצרה בין 1958-1966.
סדנת גיה (כיום תחת פורד, בזמנו סדנת עיצוב ובניה עצמאית) יצרה גרסאות ג'ולי שונות על בסיס ה-500, 600 והמולטיפלה. בגרסאות אלו הגג, הדלתות ותא המטען הוסרו, למכוניות נוספו נגיעות כרום, הן נצבעו בצהוב, לבן, כחול או ורוד, המושבים כוסו בד קנבוס (או פלסטיק בגרסת "אקונומי" בסוף שנות השישים), כאשר מכנית הן נותרו פיאט לכל דבר ועניין.
פיאט 500 קסטניה Tender-Two
צילום: מנהל
המכוניות היקרות (פי שניים מפיאט 500 רגילה בזמנו, 1,800 דולר מול 990 דולר במחירי 1966) זכו למעמד רחוק מעממי. בשל מחירן, היותן פתוחות והעיצוב שובה הלב, רבות מהמכוניות מצאו עצמן בידי עשירים ומפורסמים, משמשות כרכב לתנועה באחוזות, באתרי גולף או במרינות. בשל כך זכו למעמד נחשק יחסית, הן מבוקשות בקרב אספנים ולרוב הן צברו קילומטרז' נמוך מאוד.
המכונית החדשה של סדנת קסטניה זכתה לשם Tender Two ובדרכה לים, הוסרו ממנה כמובן הגג, הדלתות, המושבים האחוריים וקורת האמצע. בכדי לשמור על חוזק מבני עובו קורות הצד (קורה C) של המכונית. ב-Tender Two נעשה שימוש רב בעץ המשמש כחיפוי ביאכטות, הן בתא הנוסעים והן בתא המטען הקטן. בד הקנבוס נפוץ ברחבי תא הנוסעים כפי שהיה בהשראה הקלאסית.
פיאט 500 קסטניה Tender-Two
צילום: מנהל
אבל, את סודה הגדול מחביאה ה-Tender Two מתחת למכסה המנוע. יחידת ההנעה הנה חשמלית (בעלת אפס פליטת מזהמים, מן הסתם) אשר יוצרה ע"י חברה שוויצרית המתמחה בכך (MES-DEA אם אתם מתעקשים לדעת) המאפשרת למכונית להשיג מהירות מרבית של כ-130 קמ"ש וטווח נסיעה - בין טעינות - של כ-140 ק"מ, די והותר כדי "לקפוץ להפלגה"... הזמן לטעינה מלאה הנו ארבע שעות בלבד.
פיאט 500 קסטניה Tender-Two
צילום: מנהל
לא נמסר האם המכונית בכלל תיוצר (אף לא ביחידות בודדות) ומתי, אולם היה ויתעורר הביקוש, יתכן ונראה אותה בפספטיבל הסרטים בקאן, מרוץ הגרנד פרי במונקו או בכל מקום שטוף שמש אחר באירופה שהיפים והעשירים אוהבים להסתובב בו.