מיצובישי מכנה את נשק-הדאקאר החדש שלה Racing Lancer, וטוענת כי הוא נושא דמיון עיצובי ללאנסר ספורטבק, גרסת ה-5 דלתות של המשפחתית היפנית. אנחנו, למען האמת, לא ממש רואים את הדמיון אבל יאללה, נזרום. המעבר משימוש בכינוי פאג'רו לכינוי לאנסר נובע משיקול שיווקי, כמו גם ההחלטה לעבור ממנוע בנזין לדיזל כפי שדיווחנו בעבר.כל מקרה, מתחת למעטה החיצוני מדובר – כמו בשנים שחלפו מאז הופיע לראשונה הפאג'רו-אבולושן – ברכב מירוץ יעודי שאינו נושא כל דמיון מכני למכונית סדרתית כלשהי. קוד הדגם הוא MRX09, אשר מייצג את Mitsubishi Rally Cross-Country 2009. כמו הפאג'רו-אבולושן, גם הרייסינג-לאנסר מיועד לקטגוריה T1 (סופר פרודקשן) של ה-FIA, והוא כבר מותאם לשינויי תקנות שייכנסו לתוקף ב-2010. השילדה החדשה היא מסבך צינורות קשיח, כאשר מערכת ההנעה, המיתלים והבלמים נלקחו ישירות מהפאג'רו-אבולושן עטור הנצחונות, עם שינויי כיול המתאימים לתקנות הטכניות החדשות ולמנוע השונה. את ההנעה מספק מנוע טורבו-דיזל V6 בנפח 3.0 ל' אשר עובר השנה תהליך פיתוח בפאג'רו-אבולושן של קבוצת מיצובישי עם השתתפות סלקטיבית בחלק מהתחרויות.
הלאנסר-מירוץ יידרש למלא נעליים גדולות במיוחד: קודמו, הפאג'רו אבולושן, שלט בדאקאר מאז הופעתו בתחילת העשור. מצד שני, רכבי המירוץ המתחרים של פולקסווגן ביצעו התקדמות הדרגתית בשנים האחרונות ומאיימים על ההגמוניה של מיצובישי, כך שבהחלט נדרש רכב חדש. יהיה מענין בדרום-אמריקה בשנה הבאה, ללא ספק.
הלאנסר-מירוץ יוצג לציבור בתערוכת פריז הקרובה.

נתונים עיקריים

בסיס גלגלים

2.90 מ'

אורך

4.475 מ'

רוחב

1.99 מ'

משקל

1,900 ק''ג

הספק מרבי

מעל 260 כ''ס

מומנט מרבי

מעל 66 קג''מ

תיבת הילוכים

סקוונסיאלית, 5 הילוכים

הנעה

כפולה קבועה, דיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה