יהיה קשה לייחד את הלקסוס IS250 בעזרת עיצוב בלבד. ללקסוס יש תכונה, מסורתית כמעט, להפיק עיצוב אנונימי עם אפקט התמזגות לתוך הרקע. אומנם בשנים האחרונות ובדגמים החדשים יותר (שהלקסוס IS250 נמנית עליהם) ישנו ניסיון אמיץ לצאת עם מראה חדש והצהרה ברורה, אולם בחינה של קו המוצרים כולו עדיין מגלה חוסר אחידות ושמרנות. ובכל זאת מצליחה הלקסוס IS250, שמיועדת לקהל צעיר יותר, להעביר מסר דינאמי, כמעט אגרסיבי, בעיצוב המרכב. אך למרות הכל, אלמנטים של כוחניות בעיצוב הזה עדיין מעודנים מדי ומתמזגים לתוך המרכב וייראו רק למעמיק להביט במכונית. ההדיוטות יטעו לחשוב שמדובר בעוד יפנו/קוריאנית מאיזה מגה-צי רכב. את הראיה לכך קיבלנו כמעט בכל חניית תדלוק, עם הרבה שאלות בסגנון: "איזה מאזדה זה?". יש שיאהבו את השקיפות הזו (אני למשל), אחרים (אלו שחשוב להם להראות) יתוסכלו מכך.
תא הנוסעים משלם במידת מה את מחיר עיצוב המרכב. למרות בסיס גלגלים של 273 ס"מ (לב.מ.וו ומרצדס יש 276), מרחב הרגליים ליושבים מאחור אינו נדיב והתקרה (מלפנים ומאחור) תתגלה כנמוכה מדי לאדם שגובהו עולה על 185 ס"מ. הפנל העליון עשוי מחומר רך למגע ומחוספס, אשר לא רק מונע השתקפות אלא גם תורם הרבה לבידוד הרעשים ולתחושת ה"יקר" של הפנים. לוח המחוונים מואר בתאורת אופטיטרון יעילה ונאה מאוד והמחוגים מדלגים לקצה הסקאלה בכל בדיקה-עצמית בעת התנעה. נחמד מאוד. בקונסולה המרכזית תמצאו גם בקרת אקלים מפוצלת ומערכת שמע מעולה עם מיתוג מפוצל. מושבי העור של רכב המבחן (רמת גימור 'פרימיום' היקרה יותר) מצוידים בחימום ומיזוג וריפודם תואם את דיפוני הדלתות, אשר מצידם מתאימים את משטחי העץ לאלו שבקונסולה המרכזית. אהבתי את מפתני הדלתות הממותגים בסמל LEXUS תכלכל ומואר, דבר המחניף לבעל הרכב בכל כניסה למכונית. עוד ראוי לציין את 10 כריות האוויר, פנסי קסנון אקטיביים, מושבים עם שלושה זיכרונות, כוונון הגה חשמלי, מחשב דרך, היצע נאה של מערכות בקרת משיכה/יציבות וחישוקי "17 ועליהם צמיגים בחתך 45 ומידות רוחב שונות בחזית ומאחור. רשימת האבזור מכובדת ביותר גם בגרסת הבסיס, ומוצעת במחיר של גרסאות "עירומות" למדי של המתחרים מגרמניה.
הרבה נמצא גם מתחת לפני השטח. מנוע 6V בנפח 2.5 ל' עם 24 שסתומים בעלי תזמון משתנה לפליטה ויניקה. התפוקה עומדת של 208 כ"ס ב-6400 סל"ד ו-25.5 קג"מ ב-4800 סיבובים – תחום יעיל צר יחסית למנוע המתהדר בתזמון משתנה. תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים ותפעול ידני (גם באמצעות "פדלים" מגלגל ההגה) מעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. נתוני היצרן מדברים על 0 ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ומהירות מרבית של 225 קמ"ש. המתלים הם עצמות עצה כפולות בחזית ומנגנון רב-חיבורי מאחור, בתמהיל מאוד ממוקד להתנהגות כביש מיטבית. החצי השני של נהיגה מהירה תלוי בבלמי דיסק גדלי קוטר (ומאווררים בחזית), כל זה בשביל לשלוט במסה של 1625 ק"ג (בגרסה המאובזרת), מסה לא קלילה במיוחד (לצורך השוואה: ב.מ.וו 325 שוקלת 1415 ק"ג בלבד).

ריידיוס
הלקסוס IS250 נפתחת לפניך ללא מפתח וההתנעה נעשית בליטוף כפתור התנעה סקסי. תנוחת הישיבה עמוקה ונמוכה מאוד בין הדלת משמאל ומנהרת גל-ההינע מימין. גלגל הגה קטן-קוטר נופל היטב לידיים וניתן לכוונון על ידי ג'ויסטיק קטן. טווח הזחתו גדול, אולם הוא אינו יוצא החוצה מספיק לטעמי. מושבי העור מקבלים אותך לתוכם בנוחות רבה, מתג מיזוג המושב עובר למצב העוצמתי ביותר ואפשר לצאת לדרך.
אם בתחילה ציפית למצוא עוד יפנית-עם-יומרה שמגיעה למיצובה בעיקר בזכות משטחי עור ופסאודו-כיול אירופאי, הלקסוס IS250 הוכיחה בנמרצות שטעיתי. התחושה הראשונה של מוצקות-יתר מתחלפת בהערכה לכיול המתלים אשר מצליחים לבודד את הנוסעים מכבישים משובשים מאוד ועל פני טווח מהירות עירונית נרחב ( 30- עד 60 קמ"ש). נכון, אם בכל זאת תגיעו לחתך עמוק באספלט במהירות גבוהה, הלקסוס IS250 תיחבט. למעט זאת, בידוד הנוסעים מצוין וגם אם היא אינה ממש "מרחפת" מעל לפני חטטי הדרך, היא לא תעניש.
המנוע, אשר מפיק את עיקר הסחורה שלו מעל 4500 סל"ד, דורש סל"ד רב כדי להאיץ בהחלטיות. בתנועה העירונית זה לא ממש ראוי למכונית כבודה כמו לקסוס. תיבת ההילוכים חלקה כמשי במעבר בין ההילוכים ולא תהסס לעלות הילוכים במהירות כדי לשמור על אורח התנהלות רגוע ונעים. ההיגוי האלקטרו-הידראולי קליל במהירות עירונית ועם 2.8 סיבובים בין נעילות, לא דורש יותר מדי עבודת הגה כדי להשתחל בתנועה או בחניונים. הראות החוצה טובה מאוד למרות תנוחת הישיבה העמוקה ושמשות משופעות, ובזכות מראות צד גדולות ויעילות מאוד.
ובכל זאת, הקרוז דרך שיינקין לרחוב הברזל ומשם לשנקר בהרצליה עבר בלי שאף אחד יסובב את הראש אחרי. מאכזב למדי. הנה אני יושב בתוך פרימיום יפני מגולוון וכל הייטקיסט זב חוטם בטוח שאני ב-3. מאזדה 3. לב.מ.וו זה לא היה קורה...

צלעות ההרים

על הכביש המהיר, משייטת הלקסוס IS250 בסל"ד נמוך מאוד על 100 קמ"ש. נוחות הנסיעה טובה מאוד וגם בידוד מרבית הרעשים מצוין, למעט אוושת צמיגים הנוכחת כמעט על כל סוגי האספלט. רחש רוח נשמע מקורה B וזה יהיה וגם כשמחט מד המהירות תצביע על נתון כפול, לא מצטרפים רעשים נוספים. גם מחוץ לעיר הלקסוס IS250 מוצקה אבל תחושת הנוקשות מתחלפת בחדות כירורגית כמעט. חדות תגובה המגובה בתקשורת מצוינת באופן חריג דרך הגה מהיר מאוד ששם מציע משקל טוב. לחיצה בריאה על הגז תוריד שני הילוכים, תעלה את הסל"ד לתחום החי, וה-250 תצבור מהירות בקצב. אולם הלקסוס IS250 אינה דוחפת בעוצמה מתפרצת, אלא מאיצה באופן חלק ואחיד – עוד עשרה קג"מ בוודאי שהיו מועילים.
בקצה האוטוסטרדה (כמנהגן של אלו) חיכה כביש משני ומעניין. ידית ההילוכים עוברת למצב S ומיד התיבה מורידה להילוך רביעי ומכניסה את המנוע לתחום היעיל שלו. המתלים המהודקים אוחזים חזק במרכב ומחזקים את תחושת המוצקות, מעודדים אותי ללחוץ חזק יותר. יכולת העקיבה אחרי קו בפניה מרשימה מאוד וכך גם המעבר מנסיעה בקו ישר לפניה. הלקסוס IS250 מתנהגת כמו מכונית הנעה אחורית קלאסית. היא תדחוף את החרטום בפניות הדוקות מאוד אם תחזרו מוקדם מדי למצערת ותאחרו עם פתיחת קו הפניה. בפניות מהירות ואוחזות יותר אפשר לחוש את השלדה עובדת תחתיך, מתפתלת ומעוותת את החזית שמנסה להרים את הגלגל הקדמי פנימי תוך כדי שטיפת הזנב בקשת עוקבת. ממש בית-ספר להנעה אחורית – וכיף לא צפוי וגדול מאוד בנהיגה.
תפעול תיבת ההילוכים דרך הפדלים שמאחורי ההגה נוח מאוד ואלו יגדירו טווח הילוכים לתיבה או שיגבילו הילוך מסוים עד למנתק ההצתה. בכל מקרה, קל מאוד לשמור את הטווח שבין 4000 ל-6500 סל"ד שם המנוע מזמר בטון עמוק.
לצד השלדה המעולה והמתלים המצוינים תמצאו גם בקרת יציבות (אשר ניתנת לאלחוש, אך לא לביטול) ובקרת משיכה, אשר בגרסה הזו לא מאוד הכרחית. הוסיפו לכך גם הגה אקטיבי שיעזור לנהג לסובב אותו לכיוון הנכון בהחלקה, ואתם פחות או יותר מוגנים לחלוטין מעצמכם.

סוף דבר
אם יש טענות כלשהן נגד הלקסוס IS250, אלו ירוכזו סביב שני מישורים: האחד הוא חלל הפנים המצומצם והמושב האחורי שמתאים לשניים, והשני יהיה עיצוב מרכב שמרוב עוצמה מאופקת הופך להיות אנונימי ושקוף. מלבד זאת, הלקסוס IS250 היא בפירוש מכונית מרשימה העשויה לגרום ל-325 להזיע ניטים כדי בדו-קרב. איכותה הכללית של הלקסוס ניבטת בכל פינה ובכל חומר ואפילו באופן שבו המכונית מטפלת בשיבושי הדרך, בהתנהלותה וביכולתה הדינאמית המשובחת.
יש לה את היכולת הקסומה להיות מוצקה אך גם נוחה, להתנהל באדישות וגם ליישר פיתולים בקצב שיגרום למתחרות ידועות שם ומסורת להזיע. אם לשפוט לפי הטעם האירופאי, הלקסוס IS250 היא בהחלט ראש חץ ראוי וגם אצלנו היא יכולה להצליח מאותן סיבות בדיוק, ובמקביל להרוויח מבעיות מיצוב מקומיות של מתחרותיה.