התרשמנו בעבר מגרסת ה-2.0 ל' (150 כ"ס) של סובארו B4 וגם מגרסת העל בעלת מנוע ה-3.0 ל' 245 כ"ס. זה לא סוד גדול שאנחנו חושבים שהסובארו B4 היא אחת מהמשפחתיות הגדולות המוצלחות בקטגוריה, אבל לא היינו בטוחים למה לצפות מגרסת ה-2.5 ל' המחודשת שנחתה לאחרונה בישראל. האם היא תשלב את הטוב בין שתי הגרסאות האחרות או תיפול בין הכיסאות?קצת יותר
חיצונית מדובר באותה סובארו B4 מוכרת, ללא כל סממנים חיצוניים שונים מגרסת ה-2.0 ל' (פרט לפנסי קסנון תכלכלים), ואפילו חישוקי ה-"17 הנאים זהים לאלו של הגרסה המוכרת והנמכרת.
למרות שהסובארו B4 בת כמה שנים היא עדיין מכונית נאה למדי בפני עצמה, אם כי מתחילה כבר להראות את גילה ליד המתחרות החדשות בקטגוריה. גרסת ה-2.5 ל' הבסיסית מציעה אבזור בטיחותי מלא הכולל שש כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט, אבל באופן מעט מוזר גרסת ה-2.5 ל' המאובזרת מציעה תוספת של ריפודי עור, אבל מורידה מהרשימה את בקרת היציבות. גם אנשי סובארו לא ממש ידעו להסביר את העניין, אבל הוא אמור להיפתר בקרוב עם גרסה מאובזרת עוד יותר שתציע עוד אקסטרה במחלקת אבזור הנוחות מבלי לוותר על הבטיחות.
גרסת המבחן צוידה בנוסף בחבילת "לימוזין" הכוללת מצלמת רוורס, חיישני חניה, GPS ועוד (כולם בהתקנה מקומית) שמחירה של 12 אלף ש"ח. עוד יצוינו מערכת הקול הכוללת מחליף דיסקים ובקרת השיוט ובקרת האקלים המפוצלת התקניות.
בדומה לעיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים בסובארו B4 מתחיל להראות את סימני הגיל לעומת המתחרות הצעירות יותר בקטגוריה, עם עיצוב שבלוני וצבעים קודרים שאינם מזמינים. מלפנים המרווח טוב אך מאחור הוא אינו מצטיין, כאשר החוסר נרשם במרווח הראש ופחות במרחב הברכיים. עוד נציין שבסיס המושב מעט קצר.

קצת-הרבה
על הנייר נראה שגרסת ה-2.5 ל' קרובה בנתוניה ל-2.0 ל' המוכרת. ההספק הוא 173 כ"ס (יתרון של 23 כ"ס) ונתון המומנט עומד על 23.2 קג"מ (3.2 קג"מ יותר מהאחות הבסיסית). בפועל, היתרון הזה מתורגם לפער מוחשי שמורגש במיוחד בסל"ד נמוך בתחילת הנסיעה, כאשר בעוד גרסת ה-2.0 ל' מתנהלת בעצלתיים בסל"ד נמוך, גרסת ה-2.5 ל' של הסובארו B4 מרגישה זריזה ומגיבה בתזזיתיות יחסית כבר ביציאה מהמקום, אפילו במעט עצבנות. עם זאת, גם כאן עיקר הכוח מגיע מעל 4000 סל"ד לא נמוכים ודי רועשים, ובכל מקרה נראה שגם במקרה הזה המנוע סובל בעיקר מתיבת ההילוכים בעלת 4 יחסי העברה ארוכים אשר מסרסת את כוחו. התיבה מציעה גם אופציה לתפעול ידני ומצב ספורט ופעולתה מהירה יחסית, אך מדי פעם גם חבטות נרשמו מכיוונו.

נוחות-התנהגות
הסובארו B4 היא מכונית נוחה למדי, במיוחד בעיר, ומצליחה לשכך את רוב השיבושים בהם היא נתקלת הודות למתליה הרכים. החיסרון שבאותה רכות מורגש בריסון לוקה בחסר בכבישים גליים, שבשילוב עם מהירות גבוהה שיגרמו לסובארו B4 להתנדנד. בצד הדינאמי הרכות איננה לטובתה, אבל הסובארו B4 מצליחה לערב את הנהג ובהחלט יכולה להעלות חיוך בנהיגה בכביש המפותל (והמנוע המשודרג רק מוסיף). בדומה לכל גרסאות הסובארו B4, גם גרסת ה-2.5 ל' מציעה אחיזת כביש מעולה, וכמעט ולא נתקלנו בהתערבות מצד בקרת היציבות (הניתנת לניתוק מלא), וגם ההגה עם משקל טוב ודיוק גבוה מוסיף להנאה.

פערים והפרשים
הסובארו B4 מתחילה להראות סימני הזדקנות ליד המתחרות הצעירות אבל היא עדיין חזק בתחרות בזכות ביצוע טוב בנושאים החשובים באמת. על הנייר נראה שהסובארו B4 בגרסת ה-2.5 ל' לא רחוקה מספיק מאחותה הקטנה והנמכרת המצוידת במנוע בנפח 2.0 ל', אבל בפועל ההבדל איננו מבוטל וכולל תוספת אבזור ובטיחות חשובות, ובעיקר יחידת כוח עדיפה באופן ניכר. כך שללקוח הפרטי, תוספת המחיר של כ-15% בהחלט שווה את היתרונות המורגשים.
בקיצור, אם החלטתם סובארו B4, שדרגו כבר לגרסת ה-2.5 ל'.
 
* המחירים נכונים ליום פירסום הכתבה במגזין