לפני כשלושה שבועות דיברנו כאן על כוונות של פולקסווגן להיכנס לתחום הדו-גלגלי. אז היו אלו שמועות וותיקות שגובו בדברים עדכניים יותר אותם אמר האיש החזק בקונצרן, פרדיננד פייך. פייך הביע תחושת פספוס על שבשעתו לא רכש הקונצרן את דוקאטי האיטלקיה שהוצעה אז בעבור נזיד עדשים. לא קשה היה לחבר אינטרס ועוד אינטרס בכדי להבין שבכניסה של קונצרן כמו פולקסווגן לתחום יש בהחלט היגיון. עכשיו גל השמועות מקבל כיוון מוגדר ומדוייק יותר ומקורות שונים מדווחים על מגעים המתנהלים בין אנשי פולקסווגן לקברניטי יצרנית האופנועים האוסטרית המצליחה ק.ט.מ.פולקסוואגן GX-3 - יקום לתחיה עם עזרה מ-KTM?ק.ט.מ, חשוב להדגיש, היא יצרנית מצליחה הנחשבת – למרות שמחזור מכירותיה אינו מגרד אפילו את זה של יצרנית יפנית ממוצעת – יצרנית סופר מתקדמת ואיכותית, בין היתר הודות לסלוגן החברה הטוען כי כל אופנועי הספורט היוצאים משערי מפעלה הנם ''מוכנים למירוץ'' (והעמידה מאחוריו...). ההשתתפות ארוכת השנים והאינטנסיבית במירוצים השונים – עד לאחרונה היו אלו בעיקר מרוצי שטח על סוגיהם – העניקה לחברה האוסטרית הקטנה ניסיון רב וממושך בתנאים הקיצוניים ביותר בהם ניתן לנסות טכנולוגיות חדשות.
נקודת המפגש בין שתי החברות נמצאת כנראה בנקודה כלשהי בין ה-X-Bow הראדיקאלי של ק.ט.מ, נסיונה הראשון של החברה להיכנס לתחום המכוניות, לבין ה-GX-3 קונספט משולש הגלגלים שלבסוף הוחלט לא לייצרו, מאין אופנוע/רודסטר פתוח ומלהיב. חיזוק נוסף לשת''פ העתידי האפשרי בין שתי היצרניות נמצא ב-X-Bow דנן, פרויקט שמהנדסי פולקסווגן היו מעורבים בו ועזרו בפיתוחו ואף ''תרמו'' את יחידת הכוח עבורו – ה-2.0 ליטר-טורבו של אודי המוכר מה-TT. בפולקסווגן הביעו בשעתו עניין בדרך עקיפה ביצרנית אופנועים בין היתר בשל הטכנולוגיה הנלווית לאיכותיות שבהן, טכנולוגיה היכולה לתרום ולא במעט לפיתוח מכוניות עם ארבעה גלגלים ...או שלושה.
וזו כנראה הפואנטה: למרות ההחלטה להקפיא את פרוייקט ה-GX-3 משולש הגלגלים בשעתו, היה ברור לרבים שהרעיון לא ייזנח. ההתלהבות האדירה לה זכתה בשעתו המכונית המעניינת יחד עם האמונה בפולקסווגן כי לרעיון שכזה יש עתיד – הם כנראה הקטליזטור לשתוף פעולה שכזה – אם וכאשר. העמדת אופנוע עם הלוגו של פולקסווגן תכניס את הקונצרן בהכרח למלחמה בחזית נוספת מול המתחרה האיכותית מבית – ב.מ.וו, שיושבת חזק מאוד (ואף מרוויחה מכך) בתחום האופנועים. בהחלט ייתכן כי על הכוונת השקת גרסה היברידית כלשהי של ה-GX-3 דנן, או ממשיכת דרכה. פולקסווגן – נכון יותר פייך עצמו – הוכיחו כבר יכולת להביט רחוק לפנים ונראה כי רכב משולש גלגלים בהחלט יכול להשתלב בחזון הקונצרן. לכולם ברור כי עולם הרכב נמצא בעיצומו של הליך שינוי ראדיקאלי; מחד יש את כל עניין הזיהום, הטכנולוגיה הנקייה והמתקדמת, התמחור ועוד – נושאים בהם שקועים יצרני הרכב עד צוואר. מאידך ברור כי אנשים ימשיכו לרצות לקבל ריגושים והנאה מכלי רכבם, נתון שלא פעם מתנגש עם כורח המציאות. רכב עם שלושה גלגלים אינו רק קונספט חדשני ומעניין (אם כי לא המצאה חדשה; מורגן עשו זאת כבר בשנות ה-20'...) אלא מאפשר גם לספק הכי הרבה הנאה לסמ''ק/גרם CO2 (מחק את המיותר). רכב עם 3 גלגלים יכול בקלות להוביל 2 נוסעים ולא אמורה להיות בעיה לפתח גם רכב בתצורה כזו ל-3 או 4 נוסעים. בשל משקלו הנמוך והצמצום במכלולי הנעה ניתן להשתמש במנועים חסכוניים, קלים וזולינם יחסית והנה הנוסחה הבאה של ''מקסימום כיף במינימום בלאגאן''.
למען הסר ספק, שוב כבעבר אין לידיעה זו כל אישור רשמי. בינתיים. אם תשאלו אותנו – יש כאן פוטנציאל מעניין, ואם תשאלו אותנו ...טוב, עזבו. כולנו יודעים למי ניתנה הנבואה...
נמשיך ונעדכן!