בתחילת יולי פרסמנו את התכנית התלת שנתית של פולקסווגן, שם ציינו שהגולף החדשה תמכר החל מתחילת 2009. פולקסווגן אכן תכננה השקה מלאה בתערוכת פריז הקרובה (אוקטובר 2008), תערוכה אשר זוכה למבקרים רבים ונחשבת לאחת התערוכות החשובות בעולם. אבל מנגד, בעולם הדיגיטלי המהיר שלנו לא ניתן להסתיר את היורשת למכונית הנמכרת ביותר באירופה לזמן כה רב. הי, גם אנו פרסמנו בעבר סרטון של אב הטיפוס.קווי הדור החדש, שישי במספר, דומים למדי למראה הדגם הנוכחי, אבל בכל זאת ניכר כי סממנים מסוימים מדגמי פולקסווגן החדשים הגיעו לפולקסווגן גולף החדשה. הפנסים הקדמיים למשל כולל החרטום, מזכירים את הפולקסווגן שירוקו החדשה; הפנסים האחוריים מנגד, מחדדים את הקשר עם הטוארג. עיצוב הפנים מוכר לכולנו ותואם את ''המראה הגולפי''. ניתן לשער שאיכות הייצור תמשיך להיות טובה מאוד.

ההימור לגבי מגוון המנועים מעט קל יותר. ליין יחידות הכוח של הפולקסווגן גולף צפוי לכלול מנועי בנזין בנפח 1.4 ליטרים TSI (כפול מגדשים), ולהמשיך ב-1.6, 1.8 ו-2.0 ליטרים TFSI. האם תוצג גם גרסת בסיס סופר חסכונית בנפח של 1.0 ליטרים או 1.2 ליטרים? מוקדם לדעת. בצד השני של הסקאלה, נמצא את גרסת ה-GTI ואת גרסת ה-R32. ה-GTI תוצג ככל הנראה לקראת סוף 2009 ותציע במנוע 2.0 ליטרים TFSI כ-240 כ''ס; גרסת R32 אם תוצע, תזכה למנוע משותף לאודי RS3 עם כ-280 כ''ס. באגף לוגמי הסולר נמצא את מנוע ה-1.9 ליטר ו-2.0 ליטר TDI המוכרים לנו. תיבות הילוכים? צפו לגרסאות ידניות (בארץ?), אוטומטיות וכן בעלות תיבות DSG.
שמעות לגבי גרסת קבריו מסתובבות אף הן וכך גם לגבי ההיברידיות עליהן כבר דיברנו.