לכבוד חגיגות 25 שנה למייקרה באירופה, מציגה ניסאן מהדורה מיוחדת אשר זוכה לתשומת לב וחיוכים בתערוכת לונדון הנערכת כעת. אבל לפני שנתייחס לגרסה החגיגית העונה לשם 'Micra 25', באו ניזכר בתולדותיה של העירונית לבית ניסאן.שלושת הדורות פגוש מול פנסיםההיסטוריה על רגל אחת
היא הגיחה מפס הייצור ביפן באוקטובר 1982 והתברגה מתחת לגרסאות 'צ'רי' שתפחו והשמינו עם השנים. סנוניות ראשונות הגיעו לאירופה מספר חודשים מאוחר יותר (ב-1983) והציעו עיצוב יפני משמים ומנוע אנמי בן 1.0 ליטר (52 כ''ס). ב-1985 עברה מיקרה מתיחת פנים ראשונה כאשר ארבע שנים מאוחר יותר היא זכתה לרענון נוסף. בשני המקרים מתיחת הפנים כללה עיצוב מחודש לפגושים וליחידות התאורה כמו גם עדכון תא הנוסעים והיצע המנועים.
הדור השני הוצג ב-1992 ויוצר גם במפעל סאנדרלנד, אנגליה. עם הדור החדש, מיקרה כבר הציעה לדרי אירופה שני מנועים לבחירה (בנזין 1.0 ו-1.3 ליטר) יחד עם אביזרי בטיחות ומותרות שלא היוו מחזה נפוץ בקבוצת סופר המיני דאז: ABS, קורות חיזוק בדלתות, הגה כוח, חלונות חשמל ונעילה מרכזית. ב-1983 בצעה המיקרה את הבלתי יאומן וזכתה בתואר 'מכונית השנה באירופה' ובכך הפכה ליפנית הראשונה שזוכה בתואר האירופאי היוקרתי. ב-1996 עברה המכונית מתיחת פנים ראשונה (זניחה) כאשר שנתיים מאוחר יותר היא זוכה לעדכון מאסיבי ומשמעותי יותר. במקביל וללא קשר, באותה שנה (1998) המפעל הבריטי מייצר את המיקרה המיליון במספר. עובדה הגורמת למיקרה לנכס לעצמה תואר נוסף – היצרנית היפנית הראשונה שחוצה את קו מיליון היחידות באירופה.
ב-2002 הוצג הדור השלישי והנוכחי המוכר גם לנו. דור זה זכה ב-2005 לגרסת C+C אופנתית ולגרסה בעלת יומרות ספורטיביות, SR160. שנה שעברה זכתה המכונית למתיחת פנים מקיפה וזו אמורה ''להחזיק'' את הדגם עדכני עד שיוחלף אי שם ב-2009.
כקוריוז נזכיר כי ב-2006 ערך מגזין הרכב הבריטי, 'Auto Express', סקר בו נתגלה כי 96 אלף מתוך 340 אלף המיקרות שיוצרו מהדור הראשון (1982- 1992), עדיין מסתובבות בדרכים. נתון שחיזק את נושא אמינות הדגם שירד מפס היצור 14 שנה קודם לכן. נתון זה אף קיבל משנה תוקף כאשר המגזין חשף כי יריבותיה בבריטניה מאותן שנים, כמעט ונכחדו; למשל: בעוד ששלושים אחוז מדגמי המיקרה שרדו את התקופה, פחות משלוש אחוז מדגמי פיאט אונו ואוסטין מטרו נתרו ''בחיים'' (מכל אחת).
אלינו הגיע העירונית היפנית במהלך 2006 – אחרי תקופה ארוכה של הבטחות מצד היבואנית כי או-טו-טו מיקרה בישראל. חבלי הלידה לא היו קלים בין היתר בשל מחירה הלא ממש תחרותי כ-105 אלף שקלים עבור 1.4 ליטר אוטומטית. עם הזמן צי הליסינג גילה את המיקרה, וחיוכים הועלו באולמות התצוגה של היבואנית.

חוגגים 25 עם מהדורה מיוחדת

המהדורה המהודרת כוללת צבע סגול חדש (בסגנון 'צל לילה'), ציפוי מוכסף למראות ולידיות הדלתות ואף למסגרת שטיחי הנוסעים. כיתוב '25' המציין את הגרסה ושיוכה למאורע הוא כמובן הכרח והוא נמצא בכל מקום אפשרי. אין שינוי בהיצע יחידות הכוח הכוללת ארבעה מנועי לבחירה: בנזין 1.2 ליטר (65 או 80 כ''ס) 1.4 ליטר (88 כ''ס) ו-1.6 ליטר (110 כ''ס) וטורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר (86 כ''ס). אגב, רוכשי המכונית יקבלו חינם גם iPod Nano טעון מראש עם 10 שירים, תמונות ופרסומת טלוויזיה (של המכונית כמובן).