הונדה FCX ‘קלריטי‘: גרסת ייצור לתא-דלק - אוטו

הונדה FCX ‘קלריטי‘: גרסת ייצור לתא-דלק

הונדה מכריזה כמובטח על גרסה סדרתית בייצור מוגבל של ה-FCX העתידנית

לפני שבועיים סיפרנו לכם על התכניות של הונדה להכניס לייצור שתי מכוניות קונספט 'ירוקות', כשאחת מהן – ה-FCX המונעת תא-דלק – מיועדת להצגה כבר בתערוכת לוס-אנגל'ס. ובכן אתמול נפתחה התערוכה לעיתונאים, וכמובטח הכריזה הונדה על גרסת הייצור של ה-FCX. לכבוד ההכרזה גם זכתה המכונית לשם: Clarity, שמשמעותו 'בהירות' או 'ראיה ברורה'.העיצוב של גרסת הייצור שומר על הקווים היפים של מכונית הקונספט, אך עם מראה מעט פחות חלקלק ועתידני. יחידת תא-הדלק תפיק הספק מירבי של 136 כ"ס ומומנט של 26.1 קג"מ, אשר יועברו לגלגלים דרך מנוע חשמלי כאשר האנרגיה נאגרת בסוללת ליתיום-איון. המהירות המירבית היא 160 קמ"ש. קיבולת מיכל הדלק היא 171 ליטרים של מימן דחוס (בלחץ של 5,000 Psi...), אשר מספיקים לטווח נסיעה של כ-430 ק"מ. ממדי המכונית הם אורך 4.835 מ', רוחב 1.845 מ' וגובה 1.47 מ'; משקלה 1,625 ק"ג. ה-FCX קלריטי תוצע בדרום-קליפורניה למספר מוגבל של לקוחות החל מאמצע 2008, באמצעות תכנית ליסינג בעלות של 600 דולר בחודש (כולל טיפולים). שלוחת הונדה בארה"ב מקימה מרכז שירות למכוניות אלו באזור לוס-אנג'לס, וכאשר יגיע המועד לאחזקה שוטפת יועברו המכוניות דרך סוכן הונדה המקומי של הלקוח למרכז השירות. בשלב זה לא ידועה פריסת תחנות הדלק שיאפשרו מילוי המיכל במימן.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות