מחר בערב (יום א') תשודר תכנית הטלביזיה טופ-גיר, במסגרתה נבחנה המכונית הלוהטת שכולם מדברים עליה בימים אלו – הניסאן GT-R. בין היתר עברה, כמובן, ה-GT-R תחת ידיו של הסטיג במסלול הניסויים של טופ-גיר, שהקפה מוצלחת שלו היא אחת מאמות-המידה החשובות בחיי כל מכונית.
ובכן כן, אנו יודעים את זמן ההקפה, או לפחות חושבים שאנחנו יודעים. כמה? רגע, לפני זה אזהרה: אל תקראו אם אתם מתכננים לצפות בתכנית בזמן אמיתי ולא רוצים לקלקל לעצמכם. באמת חבל. תתאפקו עוד קצת.אוקיי. החלטתם שאתם בכל זאת חייבים לדעת, עכשיו ומיד? הנה זה בא:
רגע. סבלנות. עוד שניה. נזכיר רק כי זמן ההקפה ה"חוקי" הטוב ביותר, של מכוניות שעומדות בקריטריונים של 'טופ גיר' (דהיינו, לא כולל את הקאפארו T1 ועוד כל מיני רפליקות-מסלול שמרווח הגחון שלהן נמוך מדי), הוא 1:17.3 ד' ונקבע על-ידי האסקארי A10. הקוניגסג CCX, עם תוספת הספוילר כפי שהציע צוות התכנית, קבעה 1:17.6 ד'. פאגאני זונדה F השיגה 1:18.4, פרארי אנזו – 1:19.0. פורשה קאררה GT עשתה 1:19.8, פרארי 599 GTB רשמה 1:21.2, פורשה 911 GT3 RS קבעה 1:22.3 ד', עשירית שניה מהר יותר משברולט קורבט Z06. עוד כמה זמנים כדי לקבל פרופורציה: זמנה של אודי RS4 הוא 1:25.2, פורשה בוקסטר S עשתה 1:28.7, ומכונית מירוץ טהורה בדמותה של אסטון-מרטין DBR9 (שכמובן אינה חוקית מבחינת טופ גיר) עשתה זאת ב-1:08.6.
והניסאן GT-R?
אוקיי, הנה: 1:18.4 דקות. בדיוק כמו פאגאני זונדה F, והרבה יותר מהיר מכל מכונית שאיכשהו מתיימרת להתחרות בה. זו תוצאה פשוט מדהימה, חברים – אם היא נכונה. כאמור, מחר בערב השידור. אם אין כאן טעות, הרי זו הוכחה נוספת ליכולת הנפלאה ויוצאת-הדופן של ה-GT-R, שהולכת ומסתמנת כמועמדת רצינית לתואר מכונית הספורט של העשור ואחת הגדולות אי-פעם.