לפני שנה קם לו יהודי ממוצא צרפתי, ג'רום בוזביב, והניח אבן פינה למסע שטח שביסודו חזון למזרח תיכון חדש. המרוץ אכן הופק, אך לא זכה לחשיפה המתאימה, והדיו הקלושים גוועו בקול ענות חלושה. היה לו ברור שצריך להתארגן אחרת. המהלך הנכון היה לחבור אל נעם הימן שעורך ראלי חוצה ישראל מתוקשר היטב מידי שנה. ג'רום גייס צוותי טלויזיה זרים, את ארגון ''מצילים ללא גבולות'' כספונסרים, ובנוסף הגיש לנעם את שרותיו כמנהלן מקצועי. השנה, כתוצאה משידרוג ליגת הבאחה, עבר הימן למתכונת תואמת מרוצי קרוס קאנטרי, יום פרולוג, ושני ימי תחרות. המרוץ גם הועבר לאמצע השבוע במקום בסופו, מה שמעניק אפשרות השתתפות למתחרים דתיים, וחניוני לילה להחזרת הכלים לכשירות. בנוסף, כנגזר משמו, שולבו לראשונה בראלי מתחרים פלסטינאים בקטגוריית ה''רייד''. החזון שואף לשיתוף נהגי מרוץ מקצוענים ממדינות ערב בשנים הבאות. כמו כן שולבה תת קטגוריה נוספת באופנועים ''עד 250 סמ''ק'', שבניגוד לתחזיות הסקפטיות גמאה את המסלול בהצלחה.
הסיום באילת גם הוא יצר היסטוריה קטנה, כשתהלוכה צבעונית ומסודרת באישור שר התחבורה ובחסות ראש העיר והמשטרה, חצתה את העיר לטקס הסיום. רכבי מרוץ לא חוקיים הנוסעים בעקבות ניידת כחולה הם מחזה לא נפוץ במקומותינו, ולפיכך מרגש במקצת.היום הראשון: פרולוג ביבניאל – 10 ק''מ
מקצה מדידת הזמנים בבקעת יבניאל נועד לקבוע את מיקום ההזנקות ליום השני של המסע. הפרולוג נערך בשבילי העפר התחוחים שהקשו מאד על פיתוח מהירות סבירה, וכלי הרכב נראו ''זוחלים'' במקצת. המנועים נטו להתחמם, ולמתחרים נגרמו דפיקות לב מפחידות שמא המנועים כשלו כבר על ההתחלה. אזעקת שוא.
מיבניאל פנתה השיירה לטבריה לתדריך ולינה, וכלי המרוץ הוכנסו ל''פרק פרמה'' סגור בחניון מלון ''המלך שלמה''.

היום השני – 300 ק''מ – סטייג' 1 ו-2
בשבע בבוקר בדיוק משתגר לדרך האופנוען יוני לוי מנצח הפרולוג. דקה בין מתחרה למשנהו, 5 דקות בין הקטגוריות, וההאנטר של צוות ''גתוס'' יוצא ומוביל אחריו את עשרות הג'יפים והבאגים.
סיום הסטייג' הראשון הוא בתל יוסף. השבילים מהירים והניווט צריך להיות מדויק מאד. הקטע הזה עובר על הרוב עם מעט טעויות ניווט, ומעט תקלות.
ראשון האופנועים מגיע לסיומו של הקטע אחרי 45 דקות. אחרי האופנוענים – יובל שרון הטרקטורונאי המהיר כשד. מבין הג'יפים מגיע ראשון צוות ''ליוגב'', שעקף את צוות ''גתוס''. עכשיו מנהלתית עד למתחם ''אביב סוכנויות'' בעפולה. תדלוק, וממשיכים.
הקטע הנבחר השני מוביל לכיוון מזרע, רמת מנשה ולסיומו באנדרטת מג''ב ליד קיבוץ ברקאי. יוני לוי איש העמק טורף אותו בספיד מפחיד הנושק ל-150 קמ''ש. גם האחרים לא מפגרים אחריו בהרבה.
זיו כרמי, רוכב קבוצת ''סוזוקי'', צמוד ליוני בהפרש לא רב. עד גמר הראלי הוא ימשיך ויתכתש עם ערן וולנברג על המקום השני בקטגוריה. צליל ונדרהורן מוביל את אופנועי העממית בהפרש ענק של 10 דקות מהבא אחריו, ברוך קורוניו. אופנוען חדש ומפתיע, גיא גרשון, נצמד אליהם. עוד נשמע עליו.
אחרי האופנוען השביעי תורו של יובל שרון להפציע. את קטגורית טרקטורוני העממית מוביל שגיא בורשטיין שמקבל מהבוס יובל שרון, טרקטורון לצורך המרוץ. הבא בתור – צביקה כהן, עם האתגר הקשה – ''הונדה טרנסאלפ'', מסורת בה התחיל לפני שנה. אחריו מגיע הדרקון הצהוב – סגל והימן, ואחריהם שמעוני וספקטור.
את כביש 6 עושים הכלים מנהלתית על רכבי השרות, ומתארגנים בתל צפית לזינוק לסטייג' השלישי. הקטע הזה יוביל את המתחרים אל עין עבדת לחניון לילה בחאן ''השיירות''.

סטייג' 3
עד כה התאפיין המסע בצפון בנהיגה מהירה ובמזג אויר נוח. מעתה יגלשו המתחרים אל תנאי חום קשים יותר, ואל עייפות מצטברת. 12 טרקטורוני מועדון קן-אם מצטרפים בנקודה זו לטור.
לזיו כרמי מתקלקל מכשיר הניווט והוא אינו מצליח להמשיך בדרכו אלא לאחר ששגיא הימן מופיע, ומזמין אותו בנדיבות להצמד אליו. זיו מפסיד בשל כך את המיקום השני לערן וולנברג. צליל ונדרהורן הותיק נראה מותש וסהרורי. ברוך קורוניו שדוהר בעקבותיו דואג ונצמד אליו להשגחה קפדנית.
באגף הבאגים – 4 כלים. כולם יסיימו את הראלי, אבל אצל צוות ''כפר מסריק'' הגיר שובק חיים, והם יבלו כל הלילה בהחלפתו. אותו סיפור גם לשי שמעוני ואביב ספקטור, שעולים על גרר לכיוון תל אביב - גם הם יחזרו רק לקראת בוקר. שגיא בורשטיין רוכב על טרקטורון המתנה מיובל שרון כל הדרך אל הניצחון, עד שתקלה מדוממת את הכלי אי שם בערבות הנגב, והבחור פורש מאוכזב.
סיום היום בעין עבדת. כשאני רואה באורחן את ידיו הפצועות של יובל שרון ואת עיניו העייפות, כשאני רואה את צליל הקשוח מגיע ומתמוטט, וכשאני מנסה להחליף מילה עם דדי שפרונץ והוא מסמן לי ''אין לי כוח לדבר עכשיו'', אני מבין עד כמה הסטייג' הזה היה קשה, במיוחד לכידונאים. גם צוותי הג'יפים לא ''חגגו''.
לילה ארוך עם מקלחות חמות ואוכל משובח נדרש עתה על מנת למלא את מאגרי האנרגיה המדולדלים. בחניון עוד דלקו פנסים עד שעה מאוחרת. לילה לבן למי שגמר את היום צולע וחבול.

היום השלישי – 300 ק''מ – 2 סטייג'ים
ציר הנפט קולט לתוכו עם בוקר את השיירה. עכשיו הם יעפילו למנחת ערד, ואז ירדו למטה בציר הגז בואכה נאות הכיכר סוף הסטייג' הראשון. מכאן יובילו דרכי הערבה אל נחל רודד, ולסיום.
גל שחם מוביל בבטחה את הקטגוריה שלו, ואפילו עונשין בשל החמצת שני מרשלים לא מונע ממנו את הניצחון בסיום היום. יגעים במקצת הם ניצן שקל וגדי חן עם טעויות ניווט רבות, מלחמה עיקשת בצינור אינטרקולר סורר, ובעיות חשמל. ממש מיואש הוא צוות ''רמות'', איציק בריל וחזי בצלאל, שבשל נפילת מחשב הניווט וקריסת ה-GPS עושים מסלול ארוך מכל השאר. בהמשך היום הם יכבו שריפה בלוח הנתיכים, ומתלה קדמי שבור ישבית אותם סופית אי-שם בדרך לאילת.
שבוע קשה עבר על שי שמעוני. ביום שישי הוא התהפך במהלך מרוץ, ועמל רבות עד שהאנטר חזר לאיתנו. הגיר כזכור הוחלף בלילה, ועתה הגיע תור הצמיגים: 4 פנצ'רים! דרור כהן עם הסילבראדו נאלץ לעצור לשעה ארוכה של תיקון רדיאטור. את קטגורית הרכבים הסטנדרטים מובילים יובל מלמד ומיקי יוחי עם סובארו פורסטר. רון גל וגיא גוטליב והלנדרובר דיסקברי, פורשים עקב צינור שמן קרוע. צוות ''מוטורוני'' מס' 2, יפתח שובל וצחי הרצוג, מתמודדים באומץ ותושיה עם בעיות במערכת הבלמים, ולבסוף פורשים בנאות הכיכר.
טרקטורונים: גיל אלמדאווי טובע באבק של גיא ורבר, ומתהפך, מחליף גלגל וממשיך. לאלי אוחיון נקרעת רצועת הווריאטור, ומזל שיש לו אחת רזרבית. לרפי פדלי מתפוצץ המנוע. נאחס.
יוני לוי האופנוען הפנומן, הוא הראשון שנוחת לתוך אוהל הסיום בנחל רודד וזמנו הכללי: 7:43 והוא לא רק מנצח הראלי אלא גם בעל הזמנים הטובים ביותר המעניקים לו את תואר אלוף האלופים. כשלוש וחצי שעות יארכו עד שאחרון המתחרים ידומם את הכלי ליד המטריה הצהובה.

תוצאות (חלוקה לקטגוריות):

אופנועים מקצועית:
1. יוני לוי – קבוצת סוזוקי
2. ערן וולנברג – קבוצת ק.ט.מ
3. זיו כרמי – קבוצת סוזוקי

אופנועים עממית:

1. צליל ונדרהורן – ארזים הידראוליקה
2. גיא גרשון
3. ברוך קורוניו

אופנוע עד 250 סמ''ק:

1. אייל ברל'ה – זק''ש מוצרי חשמל, ברל'ה הפקות
2. ארז ביבי – זק''ש מוצרי חשמל, ברל'ה הפקות
3. רום בן אליהו – זק''ש מוצרי חשמל, ברל'ה הפקות

טרקטורונים מקצועית:

1. יובל שרון – קבוצת קן-אם
2. תומר וולף – פול גז
3. אלי אוחיון – קבוצת קן-אם

טרקטורונים כללית:
1. גיל אלמאדווי – טריפ טרקטורונים, רמגל מלגזות
2. גיא ורבר – דגש טרקטורונים, מסעדת יונס, אור החלף, רודי פרוג'קט, קפה מונה
3. תימור גיל – כתום

ג'יפים T1 4X4
1. רז הימן והלל סגל – ליוגב, פוינטר
2. שי שמעוני ואביב ספקטור – גתוס, כל גדר
3. דרור כהן ויונתן לוינסון – שברולט ישראל

באגים T1 2X4
1. גלעד מוניקדם, שי יחיאלי, שילה שפיגל – אליאנס, צמיגי ורד
2. דודי פרץ, אורי גולדשטיין, לירן דיכטר – עידן הגז
3. ניר שני ורמי כהן – כפר מסריק, ליוגב

ג'יפים T2
1. גל שחם ובן לאוטרבך – מוטורוני
2. איציק כרמי ואייל חטואל – משק כרמי אקספורט
3. ניצן שקל וגדי חן – טלפארמה

סטנדרטית T2
1. יובל מלמד ומיקי יוחאי – subaru rally team
2. ערן גנה ואריה סבן – צוות אלקנה
3. ויקו אסולין ואייל אפרתי – אוטוויק

ג'יפים רייד:

1. אורי גרוס ועומר היימן
2. אשכנזי שלומי ודודאי מאיר – ראלינור
3. מאיר דן וקובי גלאור