לוטוס תחגוג השנה 60 שנות ייצור, למרות שמייסדה, קולין צ'אפמן, הקים אותה רק ב-1952 (56 שנים בחישוב פשוט). היכן נעלמו להן ארבע שנים? ובכן, צ'אפמן תכנן את המכונית הראשונה שלו ב-1948 כאשר עוד היה סטודנט. למעשה, הייתה זו אוסטין 7 שלימים תזוהה כלוטוס MK1.על כל פנים, חגיגות הן חגיגות ואין דרך טובה יותר לחגוג יום הולדת מאשר עם מכונית חדשה. זה יקרה ב-22 ביולי, במהלך תערוכת הרכב הבריטית, כפי שהצהיר על כך בעבר מנכ''ל החברה, מייק קימברלי, בעת הצגת תוכנית החומש של לוטוס. את שמה של המכונית החדשה כבר חשף המנכ''ל בעבר – 'איגל' (Eagle, עיט) כמו גם את העובדה כי מדובר ב-GT בתצורת 2+2, אך לא הרבה יותר. כעת, כקידמון להצגת המכונית החדשה, פרסמה לוטוס תמונת חזית עטופה ותמונה נוספת של המתלה הקדמי.

ה'עיט' ימוקם מעל האליז (Elise) ומתחת לאספרי (Esprit) ז''ל, אשר תזכה למחליפה ישירה מתי שהוא בעתיד. למכונית פלטפורמת כל אלומיניום, כולל המיתלים (ראו תמונה) התומכים בגישתו של מייסד החברה, קולין צ'אפמן. זה האמין במיקסום ביצועים על ידי שמירה על משקל נמוך.
המכונית תהיה בעלת הנעה אחורית שבמרכזה ימצא V6 בנפח 3.5 ליטר תוצרת טויוטה (המוכר מהקאמרי). ככל הנראה, המנוע יוצע בשתי גרסאות - מוגדש טורבו ואטמוספרי – כאשר טווחי ההספקים נעים בין 250 ל-300 כ''ס. נתוני ביצועים אין, אך השמעות מספרות על תאוצה מ-0-100 קמ''ש בכ-5 שניות.
המכונית תוצע במחיר של מעל 45 אלף ליש''ט וברמת גימור גבוהה ומפנקת יותר מרכבי לוטוס המוכרים. ניתן לצפות לתגבור הידראולי להגה בכל הגרסאות (ארבע גרסאות סגורות וגרסה פתוחה אחת) וגם לראשונה עבור לוטוס – תיבת הילוכים אוטומטית (עם תפעול באמצעות ידיות מאחורי גלגל ההגה).