הקונקט של פורד שואב מהמסורת הארוכה של החברה בייצור כלי רכב מסחריים. עיצובו רבוע ומשדר פרקטיות והוא היחיד בקטגוריה שמוצע במספר גרסאות מרכב (ארוך ומוגבה או קצר ורגיל). כל הגרסאות מונעות על ידי מנוע טורבו דיזל 1.8 ליטר 90 כ"ס, המשודך לתיבה ידנית. הגרסאות הארוכות מוצעות גם עם ספסל שלישי ושמונה מושבים.
סביבת הנהג - מעוצבת בפשטות ודיוק ההרכבה בינוני, אבל הפלסטיקים עבים וההרכבה מוצקה. הקונקט משופעת בשטחי אחסון גדולים - "בוידם" מעל הנהג והנוסע, תא המתאים לאחסון דפדפות A4 בחלק העליון של הדשבורד ועוד. רק מחזיקי כוסות דופקים נפקדות - יש אחד, במיקום וגודל לא נוחים. הראות החוצה מעולה בזכות קו החלונות הנמוך וזוג מראות פנורמיות מתחת למראות הצד. כל זה הופך את הקונקט לכלי נוח מאוד לתמרון עירוני.

נוחות בישיבה - מושב הנהג נוקשה אך נוח ונדרשים רק כיוונים קלים למציאת תנוחה נהיגה נוחה. הגה המתכוון רק לגובה עלול להפריע לבעלי מידות (או תנוחת נהיגה) חריגות. המושבים האחוריים נוחים למדי והכניסה אליהם היא מדלת הזזה בודדת בצד ימין. הספסל רחב, מפוצל לשניים (ביחס של שני שליש - שליש), יתרון חשוב בגמישות חלוקת התא בין נוסעים למטען, ובזכות רוחבו של הקונקט יכיל בקלות שלושה מבוגרים בגודל ממוצע, או שלושה מושבי ילדים. המושבים מתקפלים בקלות גם מכיוון תא המטען, שהוא גדול ונוח להעמסה. התלונות היחידות הן לגבי אוזני הנעילה של המושבים, הבולטות לתוך תא המטען (אבל יכולות לשמש כאוזני קשירה) ולהעדר מדף אחורי, שיסתיר את תכולת תא המטען מעיניים חמדניות, פריט קריטי במקרה של טכנאים שמובילים כלי עבודה וחלקים יקרים. הגישה לתא המטען היא דרך דלת אחורית מפוצלת לשני חלקים זהים – אנחנו מעדיפים דלתות מפוצלות בשל היתרון בהעמסה בתנאים צפופים, כמו גם הראות המשופרת אחורה (בלי מסגרות דלת שמסתירות בדיוק את הנתיב מאחוריך).

נוחות הנסיעה בינונית. היא טובה יחסית בכביש הבין עירוני, אך על שברי אספלט עירוניים הרכב מקפץ, במיוחד כאשר אינו עמוס, בשל מתלה אחורי נוקשה. המזגן רב עוצמה ומקרר את הרכב בקלות ובמהירות, מה שמפצה במידת מה על רעש מעט מוגזם, גם ברמות האיוורור הנמוכות.

מנוע - המנוע מספק ביצועים סבירים, אך רצועת הכח שלו לא רחבה במיוחד והוא מחוספס בפעולתו, בעיקר בהילוך סרק. גם בשיוט נינוח התא אינו שקט, כשאת רעש הרוח הדומיננטי משלימים המהומי רעש המנוע ורעשי כביש ומתלים.

הקונקט שואב מהמסורת העשירה של פורד בייצור כלי רכב מסחריים, והוא מציע נפח הטענה גדול (ואדיר ממש בגרסה הארוכה והגבוהה), ביצועים סבירים, כושר תמרון יעיל בעיר ופתרונות אחסון חכמים. הוא מעולה עבור מי שצריך להוביל סחורה בעלת נפח ומשקל, אבל לא מעוניין בוואן בגודל מלא, אולם מחירו הגבוה, שמציב אותו בשווי שימוש שלוש, פוגע בהתאמתו לשימושי רכב נותני שירות.